כדאי לתדלק: מחירי הדלק שוב מאמירים

ההתייקרות צפויה בשבוע הבא • על פי ההערכות עלות הבנזין תעלה ב-1.5% • זה חמישה חודשים רצופים בהם המחיר מאמיר ומשקף תוספת של כ-200 שקלים למשפחה בשנה • הסיבה - המתיחות מול איראן והפיחות בשער השקל

תחנת דלק במרכז. צילום: יהושע יוסף

תדחו - תשלמו: ההערכות הן שמחיר הבנזין יתייקר ב-12 אגורות, ויעמוד על 7.84 שקלים לשירות עצמי ועל 8.06 שקלים לשירות מלא. העליה נובעת מהשפעות המתיחות מול איראן על מחירי הנפט בעולם וכן מהפיחות בשער השקל בחודש האחרון.

יש לציין כי מתחילת השנה הממשלה הפסיקה את סבסוד הבלו (המס העקיף). חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO, התייחס לעליית המחירים ״ הדלק צפוי להתייקר בשבוע הבא בכ-1.5%. מדובר בחמישה חודשים רצופים שבהם מחירי הבנזין עולים. ההתייקרות משקפת תוספת של כ-200 שח למשפחה בשנה".

תורי רכבים לתדלוק לפני עליית מחירים קודמת, צילום: עמי שומן

לדבריו, האמרת המחירים מחדדת את "המחדל הממשלתי המתמשך בקידום אמצעי תחבורה להסעת המונים שיאפשרו חלופות זולות יותר. פרוייקט המטרו ממשיך להדחות, בין היתר מכיוון שהממשלה טרם מצאה לנכון לאשר את חוק המטרו - חקיקה שממתינה לאישור זה שנתיים״.

לדברי הרצוג ״השיאים של מחירי הדלק היו ביולי 2022 ובספטמבר 2012 . ביולי 2022 , מחיר הדלק עמד על 8.08 שקלים בשירות עצמי, כזכור בעת ההיא המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הייתה בעיצומה. בספטמבר 2012 המחיר עמד על 8.25 שקלים, מדובר היה בעליית מחירים עולמית עקב אירועי האביב הערבי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר