לאור העימות עם איראן: סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל

לטענת סוכנות הדירוג הבינלאומית, ממילא ישראל נמצאת בתוך "סיכונים גיאופוליטיים מוגברים" • בחברה צופים גידול של 8% בגירעון הממשלתי בשנת 2024 בשל הגדלת הוצאות הביטחון

סוכנות הדירוג העולמית S&P . צילום: אי.פי

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P הורידה הלילה את דירוג האשראי של ישראל מ-AA מינוס ל-A פלוס. הסיבה: החרפת העימות בין ישראל לאיראן.

ח"כ משה גפני על החלטת מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל

לטענת S&P, ממילא ישראל נמצאת בתוך "סיכונים גיאופוליטיים מוגברים". "הותרת התחזית השלילית משקפת את הסיכון שמלחמת ישראל-חמאס והעימות עם חיזבאללה יסלימו או ישפיעו על כלכלת ישראל מעבר לרמה שהסוכנות צופה כיום", נכתב בהודעת החברה. יש לציין כי השארת התחזית השלילית משמעה שבסוכנות מעריכים שיש סיכוי שדירוג האשראי של ישראל יופחת שוב בזמן הקרוב. 

סמוטריץ' ונתניהו (ארכיון), צילום: רויטרס

עוד ציינו בחברה שהם צופים גידול של 8% בגירעון הממשלתי בשנת 2024 בשל הגדלת הוצאות הביטחון, בעוד התקציב המתוקן לשנת 2024 התבסס על גירעון של 6.6% בלבד.

החשב הכללי יהלי רוטנברג הגיב: "החלטת חברת הדירוג S&P באה בתגובה ישירה למתקפת הטילים האירנית, ובחברת הדירוג מעריכים שהעלייה בסיכונים הגיאו-פוליטיים והביטחוניים עלולה להשפיע לרעה על הגירעון הממשלתי וביצועי המשק. חשוב להדגיש כי המשקיעים בעולם ובישראל מתנהלים בידיעה שאגרות החוב של מדינת ישראל הן נכס בטוח ונזיל והכלכלה הישראלית היא מגוונת, חדשנית וחזקה ביסודה. מדינת ישראל תתמודד בהצלחה עם כל האתגרים שיעמדו בפנייה. יש לפעול באחריות פיסקאלית במטרה להבטיח צמיחה ארוכת טווח של המשק וירידה ביחס החוב לתוצר".

נזכיר כי רק בתחילת החודש הותירה חברת דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי של ישראל על כנו. לפני כחודשיים מוד'יס הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל לרמה של A2 עם תחזית שלילית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר