רק בישראל: חוב של עשרות אלפי שקלים תפח לסכום דמיוני של 750 אלף שקלים

חוב שהחל לפני כשלושים שנה הגיע לממדים לא הגיונים • באחרונה רשמת ההוצאה לפועל הורתה על סגירת תיק האיחוד

אולם בית משפט. צילום: דודו גרינשפן

לא להאמין: חוב שהחל לפני כשלושים שנה בעשרות אלפי שקלים, הגיע כבר ללא פחות מ־750 אלף שקלים, למרות שהחייב שילם כבר פי 3 מערכו. באחרונה רשמת ההוצאה לפועל הורתה על סגירת תיק האיחוד.

מדובר בחייב כבן 65, נשוי ללא ילדים שמתגורר עם אשתו בדיור ציבורי. הוא אינו עובד מזה 31 שנים ומתקיים מקצבת נכות בסך 2,496 שקלים ברוטו. הוא מוכר כנכה בשיעור של 44%, ונקבעה לו דרגת אי כושר עבודה של 65%.

גם אשתו אינה עובדת ומתקיימת מקצבת זקנה. הוריו והורי אשתו נפטרו לפני יותר מ־20 שנים ולא הותירו אחריהם דבר. החייב הצהיר כי גם הוריו והורי אשתו התגוררו בדיור ציבורי ואין לו נכסים שמהם ניתן להיפרע.

תיק האיחוד נפתח לפני 29 שנים, ובמסגרתו התנהלו ארבעה תיקי הוצאה לפועל של בנק, חברת אשראי, חברת שיווק ואדם פרטי. במועד פתיחת תיק האיחוד עמדו סך חובות החייב על כ־38,900 שקלים, בעוד יתרת החוב בתיק האיחוד נכון להיום עומדת על יותר מ־750,000 שקלים. צו התשלומים בתיק האיחוד עמד על 250 שקלים מאז שנת 1999 והחייב שילם את מלוא התשלומים מאז, בסכום של כ־85 אלף שקלים.

כסף מזומן, צילום: ללא

הרשמת נועה רגב, שסגרה את תיק האיחוד, הבהירה כי אף שהתיק פתוח מזה שנים רבות לא ננקטו כלל הליכים מטעם מי מהנושים. עוד ציינה כי אחד הנושים, מהתיק הפרטני, נפטר עוד בשנת 2004 ולא הוגש כל עדכון מטעם עיזבונו של הנושה.

"מדובר בתיק שנפתח בשנת 1992 לגביית 1,699 שקלים, כאשר במרוצת השנים חולקו לנושה זה למעלה מ־2,228 שקלים. בנסיבות אלה, בהן מדובר בנושה אשר נפטר לפני עשור ואין כל עדכון מטעם עיזבונו ויורשיו, בנסיבות בהן כספים שחולקו לנושים אינם נפדים מזה זמן רב, אני קובעת כי הנושה זנח ההליך, ובכל מקרה נפרע זה מכבר כדי חובו ועל כן אני מורה על סגירת התיק", כתבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר