מאסטרקארד תאפשר לבצע תשלום בהצמדה של הטלפון

ללא מגע: החברה תשיק בקרוב אפליקציה שתהפוך כל סמארטפון למכשיר סליקה • "השימוש במזומן יפחת ואנחנו צופיים שישראל תהיה מהמדינות המובילות בעולם בתחום"

צילום: Getty Images

 

מאסטרקארד תשיק בחודשים הקרובים בישראל את "Tap on Phone" – אפליקציה חדשה שבה ניתן יהיה לשלם על ידי הצמדת כרטיס אשראי לטלפון נייד או לשעון חכם, ולבצע רכישות ללא מגע וללא צורך במסופון EMV. תחילה, השירות יתמוך במכשירי אנדרואיד בלבד.

המטרה של מאסטרקארד היא להפוך כל סמארטפון למכשיר סליקה. לדוגמה, במקום להציב מסופון EMV בחנויות, בעל העסק יוכל להשתמש בסמארטפון ולבקש מהלקוח להצמיד אליו את כרטיס האשראי. לחילופין, אם תורידו את האפליקציה למכשיר שלכם תוכלו להצמיד אותו לסלולרי בבית העסק – ולשלם באמצעותו.

עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל מצין כי שנת 2021 היא שנת מפנה בענף התשלומים בישראל. למעשה, ברבעון השלישי של שנת 2020 תשלומים ללא מגע (Contactless) היוו מעל 80% מעסקאות הרכישה האישיות באירופה. כיום בישראל כשליש מכלל העסקאות הפיזיות וכשני שליש מהעסקאות במסופים שכבר תומכים בתקן EMV מתבצעות ללא מגע, כלומר בזמן מועט יחסית ישראל סוגרת את הפער.

"לאחר שלאחרונה הושקו מספר ארנקים דיגיטליים בישראל שפועלים על בסיס טכנולגיית הטוקניזציה של מאסטרקארד, ולאחר כניסתם הצפויה של ארנקים דיגיטליים בינלאומיים קצב האימוץ בישראל רק ילך ויגבר, השימוש במזומן יפחת ואנחנו צופיים שישראל תהיה מהמדינות המובילות בעולם מבחינת אימוץ טכנולוגית התשלום ללא מגע תוך זמן לא רב הן בכרטיסים והן באמצעות ארנקים דיגיטליים ומכשירים לבישים", הוסיף אונגר.

עוז עזריה, דירקטור פיתוח עסקי במאסטרקארד ישראל, אומר כי "טכנולוגית Tap on Phone תאפשר בעתיד לכל נקודת מכירה או בעל/ת עסק עם טלפון חכם או טאבלט אנדרואיד לקבל תשלומים ללא מגע. כמו כן הטכנולוגיה מאפשרת לספק קופות דילוג מהירות, שחשובות יותר ויותר ככל שהצרכנים מחפשים חלופות מזומנים ללא מגע וללא שהיה ארוכה במקום. אחת הדוגמאות הטובות לדרישה לטכנולוגיה זו היא קטגוריות מסעדות ובתי הקפה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר