אחרי שווייץ: סרי לנקה תאסור את לבישת הבורקה

השר לביטחון הציבור במדינה האסייתית הודיע כי לבישת כיסוי הראש והגוף מהווה סימן לקיצוניות דתית ותיאסר במדינה • כמו כן יסגרו אלף בתי ספר מוסלמיים

אישה לובשת בורקה בסרי לנקה // צילום: רויטרס // אישה לובשת בורקה בסרי לנקה // צילום: רויטרס

פחות משבוע לאחר שתושבי שווייץ הכריעו במשאל עם לאסור את לבישת הבורקה במדינה, גם סרי לנקה הכריזה על צעד דומה, כחלק מ"מאבק לאומי בקיצוניות הדתית". 

השר לביטחון לאומי של מדינת האי, סראת' וירסקארה, הודיע כי חתם על צו שיאסור את לבישת הבורקה במדינה, בכפוף לאישור הקבינט. השר אמר כי הקבינט צפוי לאשר את הצו, הכולל גם סגירה של יותר מ-1,000 בתי ספר מוסלמים הפועלים בניוד להנחיות משרד החינוך. 

"הבורקה מהווה איום על הביטחון הלאומי. זה סימן לקיצוניות שאיננה מקומית והגיעה אלינו רק לאחרונה. אנחנו בוודאות נאסור אותה", אמר השר. על אף גישתו הבוטחת של השר, החוק תלוי באישור של שני שלישים מהפרלמנט במדינה, וייתכן כי יתקל בקשיים.

מוכר מציד בורקה בחנות בסרי לנקה // צילום: איי.פי
מוכר מציד בורקה בחנות בסרי לנקה // צילום: איי.פי

סרי לנקה, בה רוב האוכלוסייה היא בודהיסטית, מתגורר מיעוט מוסלמי המונה תשעה אחוזים. בשנים האחרונות חלה התדרדרות ביחסים בין המוסלמים לשכניהם הבודהיסטים, זאת בשל חדירת אידאולוגיה של אסלאם קיצוני ובשל הקצנה של הרוב הבודהיסטי, התומך בפרשנות מחמירה ובדלנית של תורת הבודהה. 

בשנת 2019 ביצע ארגון דאעש מתקפת טרור מתאומת נגד המיעוט הנוצרי במדינה. במתקפה נהרגו 269 בני אדם ונפצעו יותר מחמש מאות, לאחר שמחבלים חמושים הסתערו על כנסיות מלאות מתפללים במהלך חג הפסחא. המתקפה גרמה להחרפת המתיחות בין בודהיסטים ומוסלמים במדינה ולגל של התקפות נגד המיעוט המוסלמי.





 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר