תביעת ענק: "טיפול רשלני ופושע בשערי צדק הוביל לנכות אם ועובר"

צעירה בהיריון מתקדם הובלה למיון, המתינה שעות - ולבסוף קיבלה תרופה לא מותאמת • העובר נותר עם שיתוק מוחין, האם הפכה נכה • באי כוחה: "ביה"ח הפר נהלים" • שערי צדק: "מנועים מלהתייחס"

בית החולים שערי צדק // צילום: אורן בן חקון // בית החולים שערי צדק

תביעת ענק הוגשה נגד בית החולים שערי צדק בעקבות רשלנות רפואית. תביעה, שעל פי הערכות, עשויה להסתכם ביותר מ־20 מיליון שקלים.

התביעה הוגשה מטעם זוג נשוי בעקבות הגעת האישה לבית החולים בהיריון מתקדם עם דופק מהיר. על פי כתב התביעה, האישה המתינה כ־5.5 שעות עד שהצוות הרפואי במקום התייחס אליה. כמו כן, נתנו לה תרופות לא מתאימות להיריון, לא לפי הפרוטוקולים, ונוסף על כך, רופא מומחה לא בדק את האישה זמן רב. בסופו של דבר היא עברה ניתוח קיסרי דחוף והיא והעובר עברו כמה החייאות. העובר (כיום בן 3) היה ללא חמצן דקות ארוכות ונותר עם שיתוק מוחין. האם נותרה עם נכות של 75% והאב נאלץ להתפטר מעבודתו ולטפל בשניהם.

דור ליפשיץ // צילום: אלון אדר
דור ליפשיץ // צילום: אלון אדר

בתביעה שהוגשה על ידי גליה זלצר ליפשיץ ודור ליפשיץ ממשרד עו"ד זלצר לבית משפט המחוזי בירושלים עוד נכתב כי התובעת הייתה רק בן 20 כשהאירוע אירע והותיר בה צלקות ונכות לכל החיים. כשהייתה בשבוע ה־33 להריונה היא חשה דפיקות לב וקוצר נשימה. היא פונתה למוקד טרם ושם פינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שערי צדק.

על פי כתב התביעה, למרות מצבה, היא סווגה במיון במקרה פחות דחוף, לא זומן רופא נשים ולא קרדיולוג וזאת בניגוד לנהלי משרד הבריאות, וכך היא נותרה ללא טיפול במשך כ־5.5 שעות עד שהחלה קורסת והובהלה לניתוח.

עוד נטען בכתב התביעה כי הרשומות על המקרה נכתבו בדיעבד כשההסבר שניתן לכך היה "תקלה מחשובית" וכך "בית החולים הפר נהלים, החסיר רישומים וניסה לטשטש את מחדליו". עו"ד זלצר מסרה כי "צעירה בהריון מתקדם נשארה במיון 6 שעות כמו חפץ, עד שהתמוטטה. זהו אסון מיותר שהיה אפשר למנוע".

גליה זלצר ליפשיץ // צילום: אלון אדר
גליה זלצר ליפשיץ // צילום: אלון אדר
עו"ד ליפשיץ מסר כי "בית החולים התרשל בצורה פושעת והתנהלותו חצתה קווים אדומים".

מבית החולים שערי צדק נמסר: "התיק התקבל. בשל חובתנו לחיסיון המטופלים אנו מנועים מלהתייחס לטענות, ותגובתנו תוצג בבית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר