מקומם: שוטרת זייפה צוואה וגנבה ירושה

מירה כרסנטי ממחוז חיפה הורשעה בזיוף צוואת קשישה ערירית עם אחיה והשתלטות על ירושתה • "ניצלה את גישתה למערכת המחשוב של משטרת ישראל"

שוטרת זייפה צוואה וגנבה ירושה מערירית (אין קשר לכתבה) // צילום ארכיון: אריק סולטן // "מעשה מרמה מתוחכם"

שוטרת מסוכנת: בית משפט השלום בחיפה קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה והרשיע הבוקר (שלישי) את השוטרת מירה כרסנטי ואת אחיה, ד"ר דניאל כרסנטי, בביצוע עבירות זיוף ומרמה כלפי קשישה ערירית.

הנאשמת, שעבדה בתביעות התעבורה המשטרתית בחיפה, ניצלה את גישתה למערכת המחשוב של משטרת ישראל, איתרה פרטים של אישה שנפטרה, בדקה שאין לה קרובי משפחה מדרגה ראשונה שעשויים לתבוע את ירושתה ופעלה יחד עם אחיה לזיוף צוואה וקבלה במרמה של כספי הקשישה ודירתה. 

על פי הכרעת הדין, הנאשמת הגישה לרשם לענייני ירושה בחיפה בקשה לצו קיום צוואה, שכאמור זייפה יחד עם אחיה, לפיה המנוחה מודיעה על רצונה להוריש לנאשמים את כל רכושה, הכולל דירת מגורים, תכולתה, וכל הכספים המצויים בחשבונות הבנק שלה בביטוחי מנהלים, קופות גמל, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה.

הנאשמת הציגה מצג כוזב לפיו המנוחה היא חברה טובה של אימה ז"ל, ושהנאשמים טיפלו במנוחה לאורך השנים ועל כן מעוניינת המנוחה להוריש להם את רכושה.

בעקבות צו קיום הצוואה, העבירו הנאשמים את דירת המנוחה על שמם בטאבו וכן פנו לבנק שבו נוהל חשבונה של המנוחה וביקשו כי הכספים המופקדים בחשבון יועברו לרשותם.

במקרה אחר, עשתה הנאשמת שימוש פרטי במערכת המחשוב המשטרתית על מנת לאתר בעלים של הרכב שטענה כי פגע ברכבה הפרטי ובשיחה העם קרוב משפחתו הזדהתה כתובעת בתביעות תעבורה.

עוד עולה מהכרעת הדין, כי הנאשם סייע לנאשמת להתקבל לעבודה כמרצה במכללה, זאת על סמך קורות חיים ופרטים כוזבים. בנוסף, לאחר תחילת עבודתה במכללה, על סמך המסמכים הכוזבים שהציג הנאשם, הצהירה הנאשמת בכזב למס הכנסה כי פרט להכנסתה מהמכללה, אין לה הכנסות אחרות, זאת על אף שבאותה עת שירתה במשטרת ישראל, תמורת משכורת.

הנאשמת הורשעה בכל המיוחס לה בשלושת האישומים והנאשם הורשע בכל המיוחס לו בשני האישומים, למעט בסיוע לפגיעה בפרטיות, עבירה ממנה זוכה.

ד"ר זאיד פלאח, שופט בית המשפט השלום בחיפה, התייחס למקרה: "מצופה משוטר, הממלא תפקידו מכוח הדין, שלא לחרוג מסמכויותיו, במיוחד כשמדובר בסמכויות רחבות ובעלות משמעות מבחינת השפעתן ותוצאותיהן על הציבור. המערכת נותנת בשוטר אמון רב, מתוך אמונה שהוא לא ינצל את מעמדו ותפקידו לרעה, ומעשיה של הנאשמת מהווים פגיעה חמורה ומשמעותית באמון זה".

עו"ד רונן יצחק מהמחלקה לחקירות שוטרים התייחס אף הוא לפרשה: "יש בהכרעת הדין שניתנה היום, גם אם לאחר מות המנוחה, משום עשיית צדק עם המנוחה ועם עיזבונה, וכמובן תיקון עבור הציבור בכללותו בשים לב לערכים החברתיים המוגנים  שנפגעו, ובראשם האיסור על זיוף ומרמה והציווי 'לא תעשוק רעך ולא תגזול'. מדובר במעשה מרמה מתוחכם של זיוף צוואה של קשישה ערירית, אשר הניב לנאשמים דירה וסכום כסף נכבד ביותר. הנאשמים לא לקחו בחשבון, שלמרות המעשה המתוחכם, שהצליח להונות אף את רשם הירושות, חקירה נחושה ומקצועית של מח"ש, תחשוף את מעשיהם ולא רק בנוגע לזיוף הצוואה אלא אף בשני אישומים נוספים, באירועים אחרים".

"הנאשמת לא נמנית על שורות המשטרה זה יותר מחמש שנים", נמסר מהמשטרה. "מעשיה החריגים והפסולים אינם מייצגים בשום צורה ואופן את רוח הארגון או ערכיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר