מה אסור לעשות בהסרת שיער מהפנים?

סגירת מכוני היופי גרמה לרבים שנמצאים בטיפולי הסרת שיער בלייזר או באפילציה לבעיית שיעור יתר בפנים • איך מטפלים?

צילום: Getty Images // סכין? זו גם אופציה

בגלל נגיף הקורונה וסגירת בתי העסק, אנשים רבים נאלצו להפסיק באמצע טיפולי לייזר, טיפולי אפילציה וקרן אור. איך מסירים את שיער הפנים שצמח ומה אסור לעשות?

ד"ר מוניקה אלמן, מומחית ברפואת עור וטיפולי לייזר, מציינת כי, "ניתן למצוא פתרונות ביתיים מבלי לחשוש כי נפגום בטיפול שכבר החל. לא צריך להילחץ, אנחנו לא צריכות להמשיך ולשבת בבית בחוסר נוחות.  ניתן לגלח בסכין גילוח, לגזור במספריים ולמרוט בפינצטה עד שנוכל להגיע בעוד מספר שבועות להמשך טיפול במכון או אצל הקוסמטיקאית. הפעולות שתעשו לא יפגמו בטיפול שהחל והשיער ימשיך לצמוח".

לשאלה מה באשר להסרה שיער בשעווה היא מציינת, "לא הייתי ממליצה לשימוש בשעווה בפנים כי זה עלול לגרום לסדקים בעור, לגירוי, יובש ולפצעונים. מאחר שכרגע רופאי עור פחות זמינים לנו, לא היינו רוצים להגיע למצב שנצטרך לטיפול רפואי בשל פריחה וגירוי שיצרנו".

הקפיץ חזר לחיים

המאפר גילי אלגבי מציין כי כשמדובר בשיער פנים ניתן לחזור לשיטות הישנות, "אפשר לחזור לשיטת החוט שהיו משתמשים בה בעבר, יש סרטוני יוטיוב המסבירים איך לעשות זאת בהצלחה.  ניתן לרכוש את הקפיץ, שהיה מאוד פופולרי בעבר והוא בטוח לשימוש. פתרון נוסף הוא שימוש ברצועות פסי שעווה סטריפ, כשניתן לגזור בהתאם לגודל הרצוי, לשים על האזור ולמרוט".

לדבריו, יש גם שיטה נוספת, שיטת הסוכר הביתי עבור מי שאין באפשרותה לצאת ולרכוש מוצר בפארם או ברשתות השיווק. "מדובר ברעיון הדומה לשימוש בשעווה. ממיסים על הכיריים במחבת כוס סוכר, 1/4 כוס מיץ לימון, 1/4 כוס מים וכפית קרם גוף, תוך ערבוב בכף עץ, עד שמתקבל מרקם אלסטי. לאחר קירור מעט מורחים ישירות על העור או על רצועות סרט בד ותולשים כמו בשיטת השעווה, נגד כיוון גדילת השיער. חובה לשים לב שהעיסה לא חמה מדי, אחרת אנו עלולים לגרום לכוויות קשות", אומר אלגבי.

מיכל אלבז, מנכ"לית ובעלים אתר הביוטי "גילטי" מציינת כי בשבועות האחרונים חלה עליה בביקוש למוצרים להסרת שיער. "המוצרים שנמכרים בכמויות גדולות הם סכיני גילוח, מכונות להסרת שיער ביתיות והקפיץ המיתולוגי".

פתרונות הקוסמטיקה לא נוגעות רק לישראל, בעקבות הסגר הקורונה, מכירות מוצרי היופי והקוסמטיקה ברשת זינקו ב-35%, כך עולה מנתונים של חברת ההייטק הישראלית Optimove שעובדת עם אתרי הקניות הגדולים בעולם. מספרם של אלו שביצעו הזמנה ראשונה של מוצרי טיפוח ברשת גדל ב-70% לעומת הממוצע הרגיל, כך שלפחות עד שהקוסמטיקאיות יקבלו את פנינו בחזרה, למדנו שאפשר גם להסתדר לבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר