מיזוג ענק בעולם הדיגיטל: טאבולה ואאוטבריין מתאחדות

החברות הישראליות, העוסקות בהמלצות תוכן לגולשים, משלבות זרועות • המטרה: להפוך למתחרה חזק מול גוגל ופייסבוק • מנכ"ל טאבולה: "נחזק את העיתונות בעשור הקרוב"

מימין לשמאל: קוסטמן וגלאי מאאוטבריין, סינגולדה ומניב מטאבולה // צילום: נועם גלאי // מימין לשמאל: קוסטמן וגלאי מאאוטבריין, סינגולדה ומניב מטאבולה // צילום: נועם גלאי

עסקת ענק בין שתי חברות ישראליות מובילות ורווחיות בתחום הפרסום הדיגיטלי: טאבולה ואאוטבריין, העוסקות בהמלצות תוכן, מתמזגות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים.

המיזוג יסייע לטאבולה לשפר את מעמדה בשוק הפרסום הדיגיטלי מול גוגל ופייסבוק, שתופסות כ־60% משוק הפרסום בארה"ב. החברה המאוחדת תעסיק כ־2,250 עובדים בעולם, והצוות של טאבולה מהווה 62% ממצבת העובדים. 

בישראל מועסקים כ־900 עובדים במרכזי הפיתוח של אאוטבריין בנתניה ושל טאבולה ברמת גן. לפי ההסכם, בעלי מניות אאוטבריין יקבלו 30% ממניות החברה המאוחדת, ו־250 מיליון דולר במזומן, בהתאם לחלקם בחברה. בראש החברה הממוזגת יעמוד אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. היא תפעל תחת המותג טאבולה. אלדד מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה, ודיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין, ינהלו את האינטגרציה בין החברות. 

"במהלך העשור האחרון הערצתי את אאוטבריין ואת החדשנות שהביאו לשוק ירון גלאי, אורי להב ושאר אנשי הצוות", אומר אדם סינגולדה, "שילוב הכוחות יאפשר לנו להפוך למתחרה חזק מול פייסבוק וגוגל ולאפשר ללקוחות בחירה משמעותית". לפי eMarketer, כמעט 70% משוק הפרסום בארה"ב נשלטים על ידי גוגל, פייסבוק ואמזון. 

סינגולדה אמר גם כי "אנו נלהבים להניע צמיחה עבור לקוחותינו ולתמוך ברשת פתוחה, שאנו חושבים שהיא חיונית בעולם שבו הגנים הסגורים הם חזקים, ואולי חזקים מדי. יחד נמשיך להשקיע בחיבור של תקציבי הפרסום עם ספקי חדשות מקומיים ונחזק את העיתונות בעשור הקרוב. זו הסיבה למיזוג וזו המשימה שלנו". 

טאבולה ואאוטבריין פיתחו אלגוריתמים שמנתחים את ההעדפות של קוראים שונים ומציעים להם כתבות - טקסט או וידאו - שעשויות לעניין אותם.  

מודל עסקי מצליח

קליעה להעדפות יוצרת תנועת גולשים ומאריכה את שהייתם באתרי התוכן. הפרסום משולב בתוכן בצורה הנראית לגולשים טבעית ולא פרסומית. בדרך זו מתבצע גם קידום תוכן שיווקי, שמפורסם כחלק מהתוכן המערכתי של האתרים. המודל העסקי מבוסס על הכנסות שנובעות מהקלקות על הכתבות, כאשר החברות מקבלות כ־20%-15% מהסכום. מודל זה החליף את המודל הקודם של מודעות תצוגה, שכבר אינן אפקטיביות. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר