שני מטיילים ננשכו ע"י לוטרה בגליל

בעקבות האירועים הוחלט לסגור את מסלול עין דיבשה שבגליל העליון למבקרים עד להודעה חדשה • המטיילים שננשכו הופנו לקבלת חיסון נגד כלבת בלשכת הבריאות • פקחי רשות הטבע והגנים ביצעו סריקות במקום ומצאו גור לוטרה שהועבר למעקב בבית החולים לחיות בר

שני מטיילים ננשכו על ידי לוטרות בגליל העליון // צילום: GettyImages // שני מטיילים ננשכו על ידי לוטרות בגליל העליון // צילום: GettyImages

בימים האחרונים התקבלו דיווחים על שני מקרי נשיכות מטיילים על ידי לוטרה במסלול עין דיבשה, בנמצא בסמוך לקיבוץ. גונן שבגליל העליון. בעקבות הדיווחים, ניתנה הנחייה למטיילים שנפגעו לגשת להתחסן נגד כלבת בלשכת הבריאות.

פקחי רשות הטבע והגנים ביצעו סריקות במקום ומצאו גור לוטרה שהועבר למעקב בבית החולים לחיות בר. 

רשות הטבע והגנים המליצה למועצה האזורית גליל עליון לסגור את המסלול שנמצא בשטח שבאחריותה עד שיתבררו פרטים נוספים. המועצה קיבלה את ההמלצה וסגרה את המסלול לטיול עד להודעה חדשה.  

הלוטרות בישראל נמצאות בסכנת הכחדה ממשית בגלל אובדן בתי גידול. סקר שנערך ב-2014 על ידי החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים חשף מגמה מדאיגה של דעיכה בגודל האוכלוסייה, גם באזורים שבהם קיימת עדיין אוכלוסייה יציבה. כך, למשל, בעמק החולה ובירדן ההררי נצפתה ירידה של תשעה אחוזים ביחס לשנה שעברה. ברמת הגולן, לראשונה מאז שנת 2000, לא נמצאו כלל סימנים ללוטרות. "זהו נתון מדאיג במיוחד", הבהירו ידוב ודולב. כמו כן, באגן הכנרת ובעמק הירדן חלה ירידה חדה של 18 אחוזים בהימצאות לוטרות.

הלוטרה היא טורף ממשפחת הסמוריים, הניזונה מסרטנים, מדגים, מדו־חיים ומבעלי חיים קטנים נוספים. רבים מאיתנו אולי לא יודעים, אבל עד ראשית המאה ה־20 היו הלוטרות נפוצות מאוד בישראל. לנוכח הממצאים, מציעים ידוב ודולב לנקוט כמה צעדים כדי למנוע את היעלמות הלוטרות מישראל: הקמת גרעין רבייה אפקטיבי ושיקום בתי גידול לחים עבורן.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר