מבחן הצ'אלנג': מציאות חדשה באן.בי.איי

איך זה הולך לעבוד? • אחרי פיילוט של שנתיים בג'י־ליג ובליגת הקיץ הנוכחית, למשך עונה אחת יוכלו קבוצות האן.בי.אי לערער על החלטות השופטים תוך כדי המשחק

צילום: אי-אף-פי // פופוביץ' משתולל על אחד משופטי האן.בי.אי

מדי עונה, לקראת רגעי ההכרעה באן.בי.אי, כמו תקליט שבור, מתחילות להן הביקורות הקבועות על השופטים. שחקנים, מאמנים ופרשנים, כולם מלבים את השיח, כי בעונה של 82 משחקים (מינימום) מצטברות לא מעט טעויות שיפוט, ואיתן גם לא מעט תסכולים. אז החל מהעונה הקרובה בליגה הטובה בעולם, הקבוצות גם יוכלו להוכיח את הטענות שלהן בזמן אמת, או במילים אחרות - לערער על החלטת שיפוט פעם אחת בכל משחק.

כל 30 הקבוצות הצביעו פה אחד בעד השינוי שיעניק למאמן אפשרות לעשות צ'אלנג' - פעולה שמוכרת לנו היטב מעולמות הטניס והפוטבול, אך כמובן עם השינויים הנדרשים. קבוצה תוכל להשתמש בערעור פעם במשחק - ללא קשר לתוצאת הצ'אלנג' - כדי לבחון מחדש שריקות כמו עבירה, חוץ, הפרעה לזריקה וחסימה לא חוקית (Goaltending). זאת בתנאי שלמאמן יש פסק זמן לקחת (אחרת יספוג עבירה טכנית), והוא אכן עשה זאת מייד לאחר המהלך שהוא רוצה לבחון מחדש. 

עם זאת, בשתי הדקות האחרונות ברבע הרביעי ובהארכה תהיה אפשרות לערער אך ורק על עבירה. ויש לפעולה הזו גם סימון משלה. "המאמן צריך לסובב את האצבע לכיוון השופט", ניסו להסביר ב־ESPN, בתקווה שזה ייראה טוב יותר במציאות מאיך שזה מתואר בכתב. 

אבל השינוי הזה הוא עדיין לא סוף פסוק, כי באן.בי.אי אוהבים לבדוק איך הדברים באמת עובדים לפני החלטה כה דרמטית (אפילו אם היא נראית מובנת מאליה), ולכן מדובר בניסיון לעונה אחת בלבד, שמגיע אחרי פיילוט של שנתיים בג'י־ליג ובליגת הקיץ הנוכחית. 

שחקנים חופשיים מדי

ולמרות השינוי החביב הזה, נראה שלקומישינר אדם סילבר יש דברים חשובים יותר להתעסק בהם לאור הקיץ המסעיר מאוד ששינה לחלוטין את פני הליגה שלו, ואת האופן שבו שחקנים וקבוצות מתנהלים וחושבים. 

אדם סילבר. "סט חוקים ברור והגיוני עבור כל הקבוצות" // צילום: אי-פי

"התחושה שלי היא שיש לנו עוד הרבה מאוד עבודה לעשות בכל מה שנוגע לשוק השחקנים החופשיים (Free Agency), ובפרט לחוקים בנושא", אמר סילבר, "העבודה שלי היא לקבוע סט חוקים ועקרונות שיחול על כל קבוצות הליגה, ושיהיה ברור והגיוני עבור כולן. אני חושב שכרגע אנחנו עדיין לא שם". סילבר התייחס בדבריו לכך שקבוצות רבות למעשה החלו לשוחח עם שחקנים לפני המועד הרשמי שבו יכלו לעשות זאת, ולליגה אין באמת יכולת לאכוף זאת. 

אבל המודעות הכמעט מתנצלת של סילבר התחלפה בביקורתיות כשהוא התבקש, במסיבת העיתונאים השנתית שלו בלאס וגאס, להביע את דעתו על שחקנים שדורשים טרייד (אנתוני דיוויס מניו אורלינס, פול ג'ורג' מאוקלהומה סיטי). "זה לא דבר חדש, אבל זה דבר מדאיג. חוזה אמור להיות משמעותי לשני הצדדים. ואני אגיד דבר כזה, מבלי להיכנס לפרטים ולנסיבות ספציפיים - דרישה לטרייד זה דבר מייאש. זה מייאש ופוגע בקבוצה, זה מייאש ופוגע בקהילה, וזה ממש לא משרת כראוי את השחקן עצמו. לשחקנים מאוד אכפת מהמעמד ומהשם שלהם, וזה נושא שצריך להתייחס אליו ברצינות".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר