בגיל 69: ההרפתקה החדשה של דליה מזור

מי שהיתה הפנים של ערוץ 1 לוקחת לראשונה חלק במופע בידור • במופע, "צעירים לנצח", עולים על הבמה טוביה צפיר, גדעון רייכר, מירי אלוני ומזור עצמה, לערב של שירים, סיפורים וקטעי הומור

צילום: אילן בשור // שירים, סיפורים וקטעי הומור. רייכר, אלוני, מזור וצפיר

בגיל 69 דליה מזור יוצאת להרפתקה חדשה: מופע בידור בשם "צעירים לנצח", לצידם של טוביה צפיר, מירי אלוני וגדעון רייכר, שמשלב שירים, קטעי הומור וסיפורים על הגיל השלישי, על נוסטלגיה ישראלית ועל החיים האישיים שלהם. המופע יעלה ב־5 בינואר בכפר יונה, ואחר כך ירוץ בכל רחבי הארץ.

"מעולם לא עשיתי דבר כזה", אומרת מזור, מי שהיתה במשך שנים המגישה הכי מזוהה עם ערוץ 1. "ככל שעוברות השנים אני מוצאת שיותר קל ומהנה לעשות את התפניות ולאפשר לעצמי ללכת על משהו שלא עשיתי מעולם, כמו להשתתף ב'רוקדים עם כוכבים', לא להיות מקובעת, לצאת מאזור הנוחות", אומרת מזור, "במופע אני לא מספרת בדיחות, זה לא הקטע שלי, זה פשוט חיבור של ארבעה אנשים עם ניסיון חיים עשיר בתחומים שונים, ולכל אחד בנפרד יש מה לתת מעצמו. מירי שרה משיריה הידועים, טוביה עם החיקויים והסטנד־אפ, וגדעון עם הסיפורים. גם אני מספרת סיפורים ואני גם מנחה את המופע, מכוונת אותו לכיוונים שונים". 

ארבעתכם הכרתם לפני המופע? 

"כן. הכרנו במסדרונות הערוץ הראשון בשנותיו הגדולות. כשטוביה עשה את 'ניקוי ראש' ורייכר את 'כלבוטק' - אני הייתי שם בחדשות, ומירי הגיעה להופיע. את המופע שלנו אנחנו מכוונים לאנשים באזור הגיל שלנו, שיודעים על מה אנחנו מדברים ומכירים את הסיפורים. זה לא מיועד לבני 20 שלא יודעים מי אנחנו".

שבע שנים עברו מאז שפרשת מרשות השידור. מה את עושה כיום?

"אני מסתובבת בארץ עם הרצאה משלי שיש בה תובנות וסיפורים מחיי, גם המקצועיים וגם האישיים. היום, ממרחק השנים, יש לי פרספקטיבה רחבה על התקשורת ועל היחס לנשים בה, ואיך דברים השתנו מאז שהייתי נערה צעירה שהתחילה את דרכה בטלוויזיה. חוץ מזה, אני מאמינה גדולה בהתנדבות. אני מתנדבת בספרייה לעיוורים, מקליטה ספרים לעיוורים. אני עושה המון ספורט, מנחה אירועים, משתדלת לנסוע ככל האפשר לטיולים בעולם, ויש לי שני נכדים שאני לוקחת מהגן ומבית הספר".

את מתגעגעת להגשת החדשות? 

"לא. מאחר שאני יודעת מה קורה מאחורי הקלעים, אני לא רואה חדשות כמו הצופה הממוצע. אני מכירה את הלחצים בקונטרול, את הלחץ כשיש גל פתוח ושידור ישיר. אין לי רצון להיות שם בעצמי. לכל דבר יש את הזמן הנכון. האקטואליה, שעסקתי בה רוב חיי, לצערי לא משתנה לטובה. אם כבר ההפך".

מה את חושבת על סגירת רשות השידור ועל תאגיד השידור הציבורי?

"כשרשות השידור נסגרה,  בכיתי בכי תמרורים. הרגשתי כאילו לקחו לנו את ההיסטוריה שלנו. אבל אני חייבת לומר ביושר שיש תוכניות מצוינות בתאגיד, ואני מורידה בפניהם את הכובע. אני לא מצופות הריאליטי ובתאגיד אני יכולה לראות דברים באמת טובים".

 

 • מכה לרוג'ר ווטרס: פינק פלויד UK תופיע בישראל

 

 • הדוגמנית עם השכר הגבוה ביותר ב-2018

 

 • הסלבס חושפים: מי הכי איי ליסט בארץ?

 

 • משיקולי צניעות? תמר איש שלום נעלמה

 

 • סינגל ראשון לאח של עומר אדם

 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של "ישראל היום"

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר