סוף טוב: רוני כהן עברה בהצלחה השתלת מח עצם

לאחר שאלפים התגייסו למבצע ההתרמה, קיבלה הצעירה שאובחנה כחולת לוקמיה רגע לפני חתונתה, תרומת מח עצם מאחיה • חודש וחצי אחרי ההשתלה: הבדיקות הראשוניות נמצאו תקינות

רוני כהן ובן זוגה בר ערמון

סוף טוב: לאחר שאלפים נרתמו ונבדקו במסגרת מבצע התרמת מח עצם עבור רוני כהן (27), עברה הצעירה השתלה מוצלחת והבדיקות הראשוניות לאחריה, נמצאו תקינות. כזכור, עמותת "עזר מציון" ערכה את המבצע לאחר שרוני אובחנה כחולת לוקמיה רגע לפני חתונתה.

צילום: שמואל בוכרים

לאחר שהתברר כי במסגרת המבצע לא נמצא תורם שהתאים לרוני בצורה מלאה, הוחלט כי רוני תקבל תרומת מח עצם מאחיה הגדול שהתאים לה בחמישים אחוז בלבד. בשל אחוזי ההתאמה הנמוכים, עברה הצעירה השתלה פלואידית - שיטה חדשה המתאפשרת באחוזי התאמה נמוכים.

כעת, חודש וחצי לאחר ההליך, נמצאו כל הבדיקות תקינות. "רוני כבר מתחזקת וחוזרת לעצמה ככל שהימים חולפים", מסרה המשפחה, "אנחנו בטוחים שהאנרגיה החיובית תעזור לה להחלים הכי מהר שאפשר".

"מתפלל שיימצא תורם". המפכ"ל אלשיך בעמדת הבדיקה // צילום: קוקו

במבצע שנערך הגיעו אלפי בני אדם להיבדק ב-30 עמדות יעודיות. ביניהם הגיע גם המפכ"ל רוני אלשיך שאמר: "אני מתפלל שיימצא תורם שיציל את חייה, אם זה יהיה אני או מישהו אחר".

כהן היא בת זקונים למשפחה שבה שני אחים ואחות. בצבא שירתה במשרד ראש הממשלה, שם היא עובדת עד היום. בחודש יוני החלה לחוש כאבים בצווארה. בעקבות כך עברה בדיקות שגילו אצלה לוקמיה, ומאז היא מאושפזת ועוברת טיפול כימותרפי מתמיד. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר