גם מישראל? הודו רוכשת מערכות הגנה אווירית

במדינת הענק מעוניינים לבנות מעטפת הגנה סביב עריה • על פי הדיווחים בין המדינות שמהן היא רוכשת ציוד נמצאת גם ישראל

שרביט קסמים // צילום: דוברות משרד הביטחון

ממשלת הודו רוכשת מערכות הגנה אווירית כולל טילים, על מנת לבנות מערכת הגנה סביב ערים רבות במדינה. לצורך הגנה על הערים הגדולות, היא רוכשת מערכות הגנה מארצות הברית, רוסיה וגם, על פי דיווחים במדינה, ישראל. "אנו רוכשים מערכות טילים, מכ"מים ונשק", אמרו גורמים במערכת הביטחון שצוטטו באתר הצבאי ההודי "IDRW". 

בשנים האחרונות הגבירה סין באופן משמעותי את כוחה האווירי, ועל מנת להגן על עצמה מפני איום אפשרי, החליטה הממשלה ההודית להצטייד. בין היתר רכשו ההודים 22 מל"טים בעלות מוערכת של 2 מיליארד דולר. בנוסף רכשה הודו מערכות נגד מטוסים מסוג S-400 מרוסיה. 

לא בדיוק ברור מה תרכוש הודו מישראל. על פי דיווחים שונים, במדינה נערכים לסגירת עסקת הענק על רכישת טילי ספייק שמיוצרים על ידי רפאל, זאת לאחר שנים ארוכות של דיונים, ביטולים וחזרה לשולחן המשא ומתן. 

לפני מספר חודשים ביקר בישראל מפקד חיל האוויר ההודי, הגנרל בירנדר סינג דנוהא, במסגרת כנס מפקדי האוויר. בריאיון ל"ישראל היום" אמר הבכיר כי  "הקשר בין המדינות חזק. רכשנו טכנולוגיות ביטחוניות רבות מישראל וחיל האוויר שלכם מפעיל אותן, כך ששיתוף הפעולה יציב ופועל היטב. אנו עוסקים ברכישת כלי נשק היי־טק מישראל ושמחים להמשיך לשתף פעולה בדרך זו. אנו מעריכים מאוד את הקשר בין הודו לישראל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר