ילדת כדורגל: 20 דברים שלא ידעתם על נגה ארז

היא מופיעה בלי הפסקה בחו''ל אבל מדברים איתה רק על פוליטיקה, היא מתפרנסת ממוזיקה אבל מתקלטת בשעות הפנאי, מהכוכבים העולים בישראל אבל בילדותה לא הוזמנה למסיבת כיתה • נגה ארז חוגגת את השנה הכי טובה שהיתה לה בחיים ומגלה את כל הסודות בדרך להצלחה • מדור חדש

צילום: שי פרנקו // נגה ארז

1. יש לי בעיה אמיתית ביכולת לזכור פרצופים ושמות. אני באמת מאמינה שאם יאבחנו אותי, יתכן שימצאו שאני נופלת תחת ההגדרה של פרוסופגנוזיה ברמה מסויימת. אז תסלחו לי.

 • נגה ארז בפסטיבל המוזיקה הבינלאומי בישראל

2. אלבום הבכורה שלי שוחרר ביוני לפני שנה. אני חוגגת את זה בהופעה בבארבי (מוצ"ש, 23.6.18). אף פעם לא באמת היה לי הצורך לחגוג לעצמי ימי הולדת או לעשות עניין מציון של אירועים, אבל זה שונה. הציניות אצלי מתבטלת בכל מה שקשור למוזיקה. השנה שאני חוגגת עם האלבום היא השנה הכי טובה שהיתה לי בחיים.

3. למדתי הלחנה באקדמיה למוזיקה בירושלים ופרשתי כעבור שנתיים. במשך תקופה אחרי שפרשתי כל מה שעשיתי היה לנגן על פסנתר. כל היום. ועדיין אני פסנתרנית מאוד בינונית.

4. אני חתומה בחברת התקליטים הגרמנית "סיטי סלנג". בין השאר הם אחראים להוצאה של תקליטים של להקות כמו ארקייד פייר, קאריבו, קלקסיקו ועוד.

5. הפרויקט שלנו נקרא על שמי - נגה ארז, אבל הוא כולל בתוכו את השותף שלי, אורי רוסו, שהוא שותף מלא בכל שלבי היצירה.

6. רוב הפרנסה שלי למזלי מגיעה היום מהמוזיקה שלי, אבל מדי פעם אני משלימה הכנסה בתקלוטים, שזה אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות.

7. בראיונות בחו"ל אני נשאלת תשעים אחוז מהזמן על ישראל ועל המצב הפוליטי, ועשרה אחוז מהזמן הראיונות עוסקים במוזיקה.


כל מה שמעניין אותם בחו''ל זה פוליטיקה. נגה ארז // צילום: שי פרנקו

8. לפני כמה חודשים אורי ואני קנינו מצלמה מטורפת. השקענו בה המון כסף, בתקופה שלא ממש ידענו מה קורה איתנו, אבל רצינו ממש והחלטנו שזה חשוב ולמי אכפת מכסף. מאז אנחנו לוקחים את המצלמה הזאת איתנו לסיבובי הופעות ואחת לכמה זמן משאירים אותה בטעות באיזה מטוס, מסוע, שירותים, שדה תעופה. פאניקה גדולה, אבל איכשהו היא עדיין אצלנו. בינתיים.

9. בגיל עשר בערך הצטרפתי לחוג כדורגל. מיותר לציין שהייתי הבת היחידה. כולם היו ברמה מתחילה אבל אני הגעתי משנים של התעמלות והייתי מעולה. והבנים לא אהבו את זה ואותי ודאגו שאעזוב מרצוני.

10. בכיתה ד' הגעתי לבית ספר אחרי הסופ״ש וכל השכבה דיברה בהתרגשות על מסיבת פיג׳מות ענקית ומטורפת שהיתה בסוף שבוע. רק אני לא הוזמנתי.


מי אמר שכדורגל זה רק לבנים?! נגה ארז // צילום: מאיה ברן

11. אני מאוד אוהבת חיות ורוצה לחיות בבית עם הרבה חתולים וכלבים, אבל כרגע לא יכולה לעשות את זה בגלל שאני כל הזמן נוסעת. בינתיים אני מגדלת הרבה עציצים ואין בזה אפילו מידה מועטה של פיצוי. 

 12. אני טבעונית מאז 2011 בעיקר בעקבות קריאה של הספר ״לאכול בעלי חיים״ של ג׳ונתן ספרן פויר. עכשיו יצא עיבוד שלו לסרט דוקומנטרי שהפיקה נטלי פורטמן, אחותנו בגולה. במקביל לדברים המוטרפים שמתרחשים בעולם יש כמה תהליכים שמושכים לכיוון יותר שפוי.

13. האלבום שהשפיע עלי הכי הרבה הוא "Let England Shake" של פי ג׳יי הארווי. הוא פתח לי דלת יצירתית חשובה. פי ג׳יי הביאה לאלבום הזה הסתכלות חברתית ופוליטית שהיא ביקורתית ורגשית כאחת. לי זה עזר להפנים דבר כביכול פשוט, שיצירה "פוליטית" היא דבר ראשון יצירה רגשית, ושכשאני בוחרת לגעת בנושאים כאלה, לאינטלקטואל אין בהכרח את המקום המרכזי.


השראה. פי ג'יי הארווי // צילום: getty images

14. יוצא לי לפגוש לא מעט מוזיקאים שאני מעריצה מאחורי הקלעים בפסטיבלים. אני אף פעם לא ניגשת כי אני לא באמת מעוניינת לדבר עם הגיבורים שלי. זה די מדהים איך כל האווירה של המקום משתנה כשנכנסת פנימה איזו מוזיקאית שכולם מזהים. והיא, מסכנה, רק רצתה לתקוע איזה צ׳יפס לפני ההופעה.

15. ביום שיצא השיר "This is America" של צ׳יילדיש גמבינו צפיתי בקליפ בערך אחת לשעה, ובין לבין בהיתי באוויר, חשבתי מחשבות, שמחתי שיש אמנות כזאת בעולם והתבאסתי שזו לא האמנות שלי.

16. כל התפקידים הכי חשובים בצוות שלי - ניהול בארץ, ניהול בחו״ל, יחסי ציבור בטריטוריות החשובות וניהול עסקאות סינכרוניזציה מאוישים על ידי נשים.

17. אנחנו לוקחים איתנו לכל מקום בעולם קפה שחור מהארץ.

18. אני כבר שנים שמה כוס מים ליד המיטה בלילה וקמה בבוקר ומגלה שהיא מלאה.

19. יש כל מיני דברים קטנים שמכעיסים אותי. הנוכחי: כשבן אדם שאני עובדת איתו אומר לי להזכיר לו לעשות משהו. אני צריכה לעשות לעצמי תזכורת להזכיר לבן אדם על משהו שהוא צריך לעשות. אפילו אם זה משהו שאני צריכה, זה אבסורדי בעיני.

20. כמחצית מהשירים שלי נכתבו בדרכים, בנסיעה, הליכה או ריצה. לפעמים אני עם מחשב ואז יכולה ממש לפתח את זה, ולפעמים אני מקליטה תזכורת עם רעיון שאחר כך הופך לשיר.

• הירידה לצורך עלייה של ביונסה
• סטטיק ובן-אל בהופעה: פסטיגל בלי עלילה
• היכן ראוי לקיים את האירוויזיון? המומחים עונים

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר