בכירים במכון לב נעצרו בחשד לעבירות מס חמורות

יו"ר חבר הנאמנים והרקטור במוסד האקדמי מכון לב נחשדים בביצוע עבירות מס בהיקף של מאות אלפי שקלים • היו"ר חשוד כי שילם לרקטור בעבור ויתור על שנת כהונה בתפקיד, והצהיר על מתן שירותי ייעוץ שלא ניתנו • "הרקטור קיבל משכורת כשבפועל הוא לא עשה כלום. זו האמת"

הרקטור הודה: "לא סיפקתי שירות, לא הייתי במשרדו אף פעם". מכון לב // צילום: דודי ועקנין

שחיתות במכון לב: בית משפט השלום בתל אביב הורה על מעצרם ושחרורם בערבות של יו"ר חבר הנאמנים של המכון, עו"ד קולב סנפורד מרחובות, והרקטור במוסד, מנחם שטיינר מירושלים, בחשד כי סנפורד שילם לשטיינר מאות אלפי שקלים בעבור שירותי ייעוץ שלא ניתנו – וכלל אותם בדוחות החברה "סנפורד ט. קולב" שבבעלותו.

על פי החשד, בשנים 2015-2014 שילם סנפורד סכום של כ-700 אלף שקלים כשכר לשטיינר, בעבור שירותי הייעוץ הפיקטיביים. שטיינר סייע לסנפורד בכך שקיבל תלושי שכר ואף מילא טפסי 101 בשנים אלו, בעבור עבודה שלא בוצעה מעולם. מעשה זה איפשר לסנפורד לדרוש את הוצאות השכר כהוצאה בדוחותיו.

אתמול (שני) הפכה החקירה גלויה בעניינם של השניים, ובה הודה סנפורד כי שטיינר לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום שאותו קיבל. בנוסף מסר סנפורד כי הסכום ניתן לשטיינר כשכר בעבור ויתור על שנת כהונה בתפקידו כרקטור במכון לב. גם שטיינר הודה בחקירה כי לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום שקיבל מסנפורד.

כשנשאל יו"ר חבר הנאמנים באשר למהות התשלום, הוא ענה: "בסופו של דבר, על אף שזו לא היתה הכוונה הראשונית, מנחם שטיינר קיבל משכורת בלי שבפועל עשה כלום. זו האמת". כשנשאל שטיינר לגבי השירות שניתן בעבור התשלום, ענה: "לא סיפקתי שירות. לא הייתי במשרדו אף פעם".

ממכון לב נמסר: "לצערנו הפרסום כפי שעולה בכתבה אינו מדויק. יש לציין כי מדובר ברקטור לשעבר שכהונתו הסתיימה לפני מספר שנים. אנו סמוכים ובטוחים כי כל המעורבים נהגו בתום לב וכדין בכל הנוגע לעניין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר