הסדר טיעון בפרשת התקיפה באיכילוב: קדוש לא צפויה לשבת בכלא

על פי הסדר הטיעון, חמישה מששת המעורבים באירוע ייכנסו לכלא • אליה קדוש תישלח לתסקיר מבחן ועל פי החלטתו תבצע ככל הנראה עבודות שירות

נשלחת לתסקיר // צילום: קוקו

פרשת תקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב מסתיימת בהסדר טיעון. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הבוקר (רביעי) את ההסדר במסגרתו הורשעו 6 מעורבים - רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי, אברהם יוספוב, אליה קדוש ודוד אמויאל – בתקיפה.

על פי הסדר הטיעון, אלה העונשים שייגזרו על הנאשמים: אמויאל - 25 חודשי מאסר בפועל; יוספוב - 22 חודשי מאסר בפועל; אלפסי - 19 חודשי מאסר בפועל; מיסייב - 17 חודשי מאסר בפועל; ביטון - 17 חודשי מאסר בפועל; על כל אחד מחמשת הנאשמים ייגזר גם מאסר על תנאי וקנס לשיקול דעת בימ"ש. 

צילום: דוברות איכילוב

בעניינה של אליה קדוש סוכם כי הצדדים יעתרו לשליחת הנאשמת לתסקיר שירות מבחן ולחוות דעת הממונה על עבודות השירות. לאחר קבלת חוות הדעת, יטענו הצדדים לעונש. התביעה תגביל עצמה לעונש מאסר, שיכול וירוצה בעבודות שירות, ככל שהנאשמת תימצא כשירה לכך. בנוסף, יפקידו הנאשמים פיצוי עבור נפגעי העבירה בסכום כולל של 120,000 שקל.

אמויאל, יוספוב, אלפסי, מיסייב וביטון הורשעו בחבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא. בגין אירוע התקיפה באיכילוב, קדוש ואמויאל הורשעו גם באיומים. בנוסף, קדוש הורשעה גם בריבוי עבירות של תקיפת שוטר, הפרת הוראה חוקית, תקיפה, איומים באירוע תקיפת נהג המונית בבית החולים וולפסון באוקטובר 2017 ובתקיפת שוטר באירוע התקיפה בבית החולים אברבנאל.

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב הגיב להסדר הטיעון: "אני מברך על הסדר הטיעון שנחתם היום, ומודה למשטרת ישראל ולפרקליטות המדינה על שהצליחו להביא להחמרת ההענישה נגד פורעים בבתי חולים. אני מאמין כי הדבר יביא להרתעה המתבקשת ולמניעת מקרים נוספים. הציבור יודע היום שיש מחיר על נקיטת אלימות נגד אנשי צוות רפואי. אליה קדוש טופלה אצלנו במשך תקופה ארוכה. בשם המרכז הרפואי, אני מאחל לה רפואה שלמה וברכת הצלחה בהמשך דרכה. כולי תקווה כי אליה הבינה את הטעות החמורה שעשתה ותעלה מכאן על דרך המלך".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר