תרמת ל-BDS? לא תוכל לתרום לארגונים בארץ

יוזם החוק, ח"כ מיקי זוהר: "הגיע הזמן לייבש את ארגוני השמאל המכפישים את ישראל ומנסים לפגוע בזכותה להגן על עצמה" • החוק - ע"ש איל ההון ג'ורג' סורוס, שמשקיע מיליונים בשמאל קיצוני

ג'ורג' סורוס // צילום: טל כהן // ג'ורג' סורוס // צילום: טל כהן

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מתכוון להגיש בימים הקרובים הצעת חוק המכונה "חוק סורוס", שלפיה אדם שתורם לארגונים שפועלים נגד ישראל לא יוכל לתרום לשום ארגון או עמותה בישראל.

הצעת החוק נקראת על שם ג'ורג' סורוס, איל ההון היהודי אמריקני ממוצא יהודי־הונגרי, שמממן ארגוני שמאל קיצוניים. "הגיע הזמן לייבש את ארגוני השמאל החותרים תחת הממשלה, מכפישים את ישראל ומנסים לפגוע בזכותה להגן על עצמה", אמר אתמול ח"כ זוהר, "עלינו לחסום את מקורות המימון שלהם ובכך למנוע מהם לפגוע במדינה".

בימים האחרונים עלה סורוס לכותרות בעקבות קמפיין שמתנהל נגדו בהונגריה, בשל תמיכתו בהגירה מוסלמית מאסיבית וערעור על מדינת הלאום. סורוס פועל כך בכל העולם, והוא משקיע בארגוני חברה אזרחית. 

על פי אתר NGO מוניטור, שריכז מידע שדווח לרשם העמותות בישראל, סורוס השקיע בשנים 2015-2012 בלבד כ־6.3 מיליון שקלים בארגונים שונים (ראו טבלה). על פי מסמכים שהודלפו לפני כשנה מתוך ארגון "החברה הפתוחה" של סורוס, מטרת השקעותיו בישראל היא להטיל ספק במעמדה של ישראל כדמוקרטיה באמצעות ליבוי ההקצנה בקרב אזרחי ישראל הערבים ועידוד פניות שלהם לפורומים בינלאומיים, כגון האו"ם והאיחוד האירופי. 

על פי המסמכים המודלפים, סורוס השקיע ברשימה ארוכה של ארגונים ערביים ופלשתיניים, שחלקם אינם רשומים רשמית בישראל, השוללים את עצם קיומה של ישראל כמדינת לאום יהודית ולוקחים חלק בקמפיין ה־BDS העולמי. אחד הגילויים החשובים שנחשפו במסמכי סורוס הוא התמיכה שלו בקרן החדשה לישראל ובארגון "מולד". הקרן זכתה למענק של 830 אלף דולר, ו"מולד" זכו בשנים 2015-2013 לשני מענקים בסך כולל של 200 אלף דולר כדי "לייצר תמיכה ציבורית ופוליטית נגד ההתנחלויות באמצעות מחקר בנוגע להשלכות הכלכליות שלהן, לגרות שיח פוליטי ולהציג המלצות מדיניות לסיום הכיבוש הישראלי". מעבר לכך, סורוס נחשב לאחד התורמים הגדולים ביותר של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, תמך בהילארי קלינטון לנשיאות והשקיע הון רב בארגונים שקידמו את עסקת הגרעין עם איראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר