שנה וחצי מאסר לנהג שביצע את התאונה שבה נהרגה סתיו פרטוש ז"ל

בתאונת האוטובוס בנובמבר 2015 נהרגה פרטוש ו-40 חיילי צה"ל נפצעו • הנהג, נועם נגאמחונה האוקיפ, הואשם בגרימת מוות ברשלנות • אביה של סתיו, יוסי פרטוש, התפרץ לעברו בביהמ"ש: "משפחה שלמה הרסת -אינשאללה תלך עם ההרגשה הזו לקבר"

זירת התאונה // צילום: אורן בן חקון // זירת התאונה // צילום: אורן בן חקון

בית משפט תתעבורה בירושלים גזר על נועם נגאמחונה האוקיפ, נהג האוטובוס שהביא למותה של רב"ט סתיו פרוטוש ז"ל ולפציעתם של 40 חיילים נוספים קל עד בינוני בתאונה שהתרחשה בחודש נובמבר 2015, 18 חודשי מאסר בפועל, קנס כספי של 5,000 שקלים ופסילה מרישיון לעשר שנים. כמו כן חוייב האוקיפ לפצות את משפחת המנוחה ב-20 אלף שקלים.

שופט התעבורה הסביר כי "מתחם הענישה הוא שנה עד 3 שנים לכן אני דוחה את בקשת שירות המבחן. העונש בן ה-18 חודש משום חודש משום שהיתה הסכמה שאין מדובר ברשלנות במתחם הענישה הגבוהה ביותר".

על ריצוי העונש הוטל עיכוב ביצוע על מנת לאפשר לסנגורו של האוקיפ לערער. אביה של סתיו, יוסף פרטוש, הגיע לדיון ופרץ בצעקות לעבר האוקיפ: "משפחה שלמה הרסת - אינשאללה תלך עם ההרגשה הזו לקבר". 

זמן קצר לפני גזר הדין התייחס האב לצפוי ואמר: "זה יום שאולי תהיה הכרעת דין נורמלית. זהו נהג שעשה שטויות שאני לא יודע מי נתן לו רישיון בכלל. מבכינתי הוא אפס. אין לי שום עניין איתו אבל אני מקווה שמערכת המשפט לא יסגרו את זה בעבודות שירות במקרים כאלה למען יראו ויראו. אני קיפחתי את הילדה שלי, החיים שלי נהרסו, אבל אני מצפה מבית המשפט שיתן דוגמא. בן אדם שמסיע 50 אנשים צריך להיות נורמלי. תראו אותו, מדובר בסמרטוט".

לאחר מתן גזר הדין הוסיף האב כי "עמדתי מול השופט ואמרתי לו תודה רבה על הגזר דין. הוא החמיר איתו, זה לא יחזיר לי את הילדה, אבל אנשים צריכים ללמוד. רכב זה כלי רצח. מבחינתי שירקב שם".

סתיו פרטוש ז"ל, עם אביה יוסי פרטוש

כזכור, בנובמבר 2015 התהפך אוטובוס ליד כוכב השחר שבאזור בנימין. באוטובוס היו 50 חיילים ונהג שנסעו מבסיס צה"ל לכיוון ירושלים.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו ביוני האחרון האוקיפ הביא ברשלנותו למותה של החיילת, בעת שנהג באוטובוס ובו 38 חיילים בכביש 458 לכיוון דרום. כתב האישום פירט כי במהלך נסיעתו הוא האיץ את מהירותו עם כניסת האוטובוס לעקומה, וכתוצאה מהמהירות הגבוהה – לפחות כ 85 קמ"ש, סטה האוטובוס מנתיבו אל עבר השול הימני, נצמד למעקה הבטיחות והתחכך בו לאורך כ 25 מטרים.

נהג האוטובוס נועם נגאמחונה האוקיפ, היום בביהמ"ש // צילום: אורן בן חקון

לאחר מכן התהפך האוטובוס על צדו הימני מעבר למעקה הבטיחות, המשיך בגלגול נוסף על גגו כשהוא נעצר, של דבר, על צדו השמאלי מימין לדרך.

האוקיפ נאשם בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בחוסר זהירות ורשלנות, נהיגה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך וגרימת נזק לאדם ולרכוש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר