ללקק את הנעל: גאווה ישראלית בעיצוב

בן אמויאל זכה בתחרות עיצוב הנעליים הבינלאומית של חברת "קאטרפילר" • דגם הגלידה הנוזלת שלו הוביל בפופולריות • המעצב הישראלי גבר על מדינות כמו אנגליה, טורקיה, צרפת ועוד

הדגם המנצח של בן אמויאל // צילום: יח"צ חו"ל // הדגם המנצח של בן אמויאל

גאווה גדולה לענף העיצוב בישראל: יש לנו לא מעט מעצבים ישראלים שמצליחים לפרוץ את גבולות ישראל בתחומי עיצוב ואומנות בחו"ל, ולהלביש את מיטב הידוענים מרחבי העולם. והנה, יש לנו עוד סיבה לגאווה. ישראל זכתה בתחרות הבינלאומית בעיצוב נעלי ה"קאטרפילר".

לרגל חגיגות 25 שנה לדגם הקלאסי של המותג, נבחרו 25 אמנים ומעצבים מרחבי העולם כגון ישראל, יוון, אוגנדה, פורטוגל, בריטניה, צרפת, יפן, פולין ועוד, על מנת לעצב את הדגם הקלאסי כראות עיניהם, על פי פרשנותם. האמן הגרפי והמאייר בן אמויאל, הוא שייצג את ישראל בתערוכה, עם הנעל שעיצב לפי פרשנותו - "Melt down" - מראה של גלידה ורודה ונוזלת, בהשראת הקיץ האורבני. 

הוא זכה בעיצוב הפופלרי ביותר, כשציין את מספר הכניסות הגדול ביותר בעמוד הפייסבוק של התחרות עם 18,000 כניסות (מיד אחריו יפן עם 15,000 ליקיים, בריטניה עם 13,000, רוסיה 12,000 ואוגנדה 11,000).

מותג הנעליים "קאטרפילר" נולד ב-1903 כנעל עבודה, וב-1925 החלו לייצרו עבור חברת הטרקטורים המפורסמת, CAT.


הדגם של טורקיה  // צילום: יח"צ חו"ל  

הדגם שייצג את אנגליה // צילום: יח"צ חו"ל

הדגם של יפן בתערוכה // צילום: יח"צ חו"ל

בן (בנצ'וק) אמויאל. ייצג את ישראל בכבוד // צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר