4 טיפים לזוגיות מוצלחת בחגים

תקופת החגים היא תקופה מחשלת עבור הקשר הזוגי שלכם. יש כאלו שישרדו אותם בשלום ויש כאלו שלא

לשרוד את החגים, תזמינו גם אליכם // צילום: Gettyimages // לשרוד את החגים, תזמינו גם אליכם

תקופת החגים עלולה להיות כמו טיול רגלי בשדה מוקשים לכל זוג. המפגשים המשפחתיים, הימים של חשבון הנפש ואפילו העובדה שאתם בחופש. דווקא בתקופה הזו, מערכת היחסים שלכם עומדת למבחן שנה אחרי שנה. ביררנו בקרב מומחים, כיצד ניתן לעבור את תקופת החגים בשלום ולצאת ממנה כזוג מחוזק הרבה יותר. קראו את הטיפים שלנו, בטוחים שזה יעזור.

1. כבדו את המשפחות:  זגזגו בין כולם

אין מה לעשות, תקופת החגים היא תקופה המרובה בארוחות חג ובילוי לצד המשפחה. בין אם אתם זוג נשוי או לא. חובתכם היא לתת לכל צד, את "הזמן איכות" שלו איתכם. חוסר איזון בין הצדדים, עלול להוביל לעלבון ומתיחות בין בני הזוג שנקרעים באמצע. אתם לא רוצים להיות מצויים במלחמת עולם בסגנון "משפחת יום-טוב בחזית מול משפחת לוי".זה יפגע אך ורק בכם. 

נצלו את ארוחות החג כהזדמנות טובה לשים את בן הזוג מול אתגרים לא פשוטים כמו "בני משפחה". התמודדות חוזרת כזאת, משנה לשנה, תראה כמה אתם מכבדים את בני המשפחות אחד של השנייה וכמה אתם משתדלים. נכון שלראות את בן זוגך יושב ומאזין בסבלנות לסיפורים של דודה שלך על הימים בהם הייתה חיילת שובבה כשסיני הייתה שלנו, זה הדבר הכי מתוק בעולם. שלא נדבר מה עובר לך בראש, כשהוא משחק עם האחיינים שלך. תאמינו לנו, ההשתדלות הזו של כל אחד מבני הזוג, תגרום לכם להתאהב מחדש.

2. עשו חשבון נפש: למדו לבקש סליחה ולמחול בחזרה

עשו חשבון נפש עם עצמכם, על מנת לראות איפה אתם לפעמים טועים או איפה הייתם רוצים שבן הזוג ישתפר. זכרו אף אחד לא באמת משתנה, במקרה הטוב הוא מרכך את התכונות הקשות או שאתם לומדים לקבל אותו בסבלנות ובסובלנות. 

חשבון נפש הוא תהליך נדיר בשגרה היום יומית שלנו, אבל  זו הזדמנות לשוחח על הבעיות. השיא הוא לדעת לבקש סליחה ולסלוח בעצמכם.

בקשת הסליחה והמחילה משחררים אותך ממועקה, מכעס ומרירות. השחרור הזה מתנהל בשני הכיוונים ומשיג שתי מטרות חשובות: ראשית, אתה מטהר את הנפש מרגשות שליליים. שנית, כששני בני הזוג עוברים את תהליך הטיהור, זה מאפשר להם ללכת הלאה בתחושת מסוגלות טובה יותר להתגבר על משברים, ומחזק את הקשר ביניהם.

3. פתחו את הדלת לאורחים, זה יפתח לכם את הלב מחדש

כשמארחים משפחה או חברים, יש הזדמנות לעשייה משותפת של דברים כמו: לבשל יחד, לנקות יחד את הבית וכו'. ברקע השמיעו שיר ששניכם אוהבים, תכננו ביחד את התפריט, הישיבה, עיצוב השולחן וכו'. נצלו את זה שבתקופה זו כולם בחופש, ואתם יכולים קצת להשוויץ בבית שלכם, באוכל שלכם ובכל מה שבניתם יחד, הזוגיות שלכם.

אירוח בחגים זו הזדמנות טובה להוכיח לעצמכם ולהורים שאתם זוג חזק ורציני במידה ואתם בתחילת הדרך. ממש ככה. אתם לא מבינים כמה ארוחה אחת אצלכם (לאו דווקא באחת הארוחות המרכזיות של החגים) יכולה להוסיף לאווירה המשפחתית, לחזק את הקשר עם המשפחות של שני הצדדים ואפילו להעלות את ערכיכם בעיניהם. רק תדאגו  שיהיה טעים, כן?

4. נצלו את החופש לבילוי זוגי: טוסו כל עוד אתם יכולים

ועל אף הנאמר. להישאר בארץ בחגים, השתגעתם? עכשיו כשיש לשניכם חופש ואתם יכולים לנצל את זה לחופשה רומנטית וארוכה שתרענן את הזוגיות, שתמנע מכם להיפרד ושתזכיר לכם כמה אתם אוהבים? קדימה לארוז.

רק בבקשה, אל תספרו למשפחה שסגרתם חופשה ספונטנית ולא תהיו בארוחה מפסקת/ארוחת חג של סוכות בגללנו. גם לנו יש בני זוג ומשפחות מורחבות להתמודד איתן. 

חג (זוגי) שמח!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר