חיסול שירזי הבן: מהתאונה שסיבכה אותו ועד החיסול ברמזור

חיסולו של שי שירזי, שהספיק לצבור אויבים במהלך חייו, צפוי לפתוח עימותים בין משפחות הפשע • אחרי השחרור מהכלא הייתה הערכה כי ינסו להתנקש בו

שי שירזי // צילום: ניר קידר // שי שירזי // צילום: ניר קידר

כאשר העבריין שי שירזי, בנו של ריקו שירזי המוגדר כראש ארגון פשע, השתחרר לפני כשנתיים מהכלא, אחרי שריצה עונש של חמש שנות מאסר בגין סיוע להריגה, במשטרה ידעו היטב כי תחל מלחמה בעולם התחתון.

לשירזי הבן, שנחשב ליורש של ריקו, היו שורה של אויבים רבים שהספיק לרכוש בימי חייו הקצרים. חיסולו של שירזי הבן עלול להביא לחיסולים נוספים ולמלחמה מחודשת בעולם התחתון. 

מוות במירוץ מכוניות 

כבר שהיה בגיל 18, הספיק שי שירזי לגרום למותם של שני חבריו הטובים במירוץ מכוניות בדרך נמיר בתל אביב. התאונה אירעה לאחר שאביו, ריקו שירזי, השתחרר מהכלא וקנה לו מכונית חדשה.

שופטת בית המשפט התעבורה בתל אביב, רות כצמן הגדירה את המקרה כחמור ביותר וציינה כי היא "לא הצליחה למצוא בתיק כל נקודה לטובת הנאשם", ושלחה את שירזי הבן לשנתיים מאסר.

זירת הרצח בתל אביב // צילום: גדעון מרקוביץ'

איומים ורצח כפול במועדון לילה

הפעם הבאה ששמו של שירזי הבן עלה לכותרות הייתה בשנת 2007 כשהיה בן 25: רצח כפול אירע במועדון הנייט בתל אביב ושירזי ומספר מחבריו נעצרו בחשד לרצח.

מהחקירה של היחידה המרכזית של משטרת תל אביב עלה כי כמה ימים קודם לרצח הגיעו שי שירזי וחבריו למועדון, שם התפתחה בשלב מסוים קטטה ביניהם לבין המאבטחים במקום. 

שירזי ספג אגרוף מתחת לעינו, ואילו חברו נפצע במהלך הקטטה ונזקק ל-11 תפרים. השלושה איימו שהנושא לא הסתיים ולאחר מכן עזבו את המקום לקבלת טיפול בבית החולים.

כמה ימים לאחר מכן אירעה תקרית הירי במועדון. שירזי וחבריו נעצרו למשך חודש ואחרי שהיחידה המרכזית של תל אביב לא הצליחה להשיג מספק ראיות, שירזי וחבריו שוחררו.

 

אישום בהריגה בקזינו בנתניה

כולם ידעו של שי שירזי, שצבר לעצמו כוח רב בעולם הפשע ונחשב ליורש של ריקו ולאיש מסוכן, זאת לא תהיה ההיתקלות האחרונה עם המשטרה. שנתיים מאוחר יותר, ב-2009, אירע הרצח של ארתור מושייב, שנדקר למוות במועדון הימורים בנתניה.

תחילה סברו במשטרה, כי מדובר בסכסוך מקומי על רקע שליטה בשוק ההימורים הבלתי-חוקיים, אך במהלך החקירה התברר כי קיים ככל הנראה קשר לסכסוכים בין ארגוני הפשיעה. 

מצפייה במצלמות האבטחה עלה כי שירזי וחבריו הגיעו לבית הימורים בבניין משרדים בנתניה, כאשר חלקם או כולם מצוידים בסכינים ומוטות עץ, והחלו לדקור את מפעילי המקום, לחבוט בהם בכל חלקי גופם באמצעות מוטות עץ, לבעוט בהם ולהכותם באגרופים. בסופו של דבר התביעה הגיעה לעסקת טיעון עם שירזי והוא הורשע בסיוע להריגה וריצה חמש שנות מאסר.

 

ההתנקשות בשירזי - עניין של זמן

בשלהי 2014 הוא שוחרר מהכלא ובמשטרה העריכו כי הוא יסגור חשבונות עם כמה מה"חיילים" שנטשו אותו במהלך מאסרו. עוד העריכו במשטרה כי בשל המעמד שצבר, במיוחד עם כניסתו של אביו ריקו לכלא, ינסו להתנקש בו.

ואכן, אתמול שירזי שנסע עם עבריין אחר בדרך לתל אביב, דרך רחוב משה סנה, מכיוון צפון לדרום ועצר ברמזור אדום בצומת הרחובות משה סנה ואלי טבין, נרצח כאשר כלי רכב שעצר בסמוך לו ירה לעברו מספר יריות ופגע בשניהם ולאחר מכן אף ביצע וידוא הריגה בשירזי. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

עוד באתר: שר הבריאות נגד ממתקים

אין ספק שבמשטרה יודעים היטב כי אתמול נפתחה מחדש מלחמת המשפחות בעולם התחתון, ברגע שקציני השב"ס הודיעו לאב ריקו על הירצחו של בנו. וכמו שאנחנו מכירים את משטרת ישראל חסרת המודיעין, השוטרים יידעו על המקרים רק אחרי שהם יתרחשו.

עו"ד ג'קי סגרון, סנגורו של שי שירזי, אמר הבוקר (ראשון) בראיון בגלי צה"ל כי שירזי "פרש מכל מה שקשור לפשיעה. הוא השקיע את כל כולו בעסקים לגיטימיים. עסקים שפעלו בשקיפות מלאה אל מול החוק". עוד הוסיף כי שי שירזי "התרחק מאור הזרקוקרים. למעשה כל האירועים שעברו לידו בפשיעה הישראלית - הוא לא היה חלק מהם. הוא עבד למחייתו, אין לי מושג איך זה קורה פתאום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר