לא רק בדרמות פשע: רוצחים סדרתיים בישראל

חסר הבית שחיסל את חבריו וסייען שב"כ שהזמין קורבנות לדירתו • הפרשות המזעזעות עמן התמודדה המשטרה

פיודור בייז'נרי // צילום: דוברות המשטרה // פיודור בייז'נרי

לא בטוח שכולם זוכרים, אבל המקרה של פיודור בייז'נרי אינו פרשה יחידה מסוגה. משטרת ישראל נאלצה להתמודד בעבר עם פרשות מזעזעות אחרות שבמרכזן עמדו רוצחים סדרתיים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

אחד מהם היה חסר הבית ולדימיר פינאייב, בן 41 מבת ים, שכונה על ידי משטרת מרחב איילון "חניבעל". פינאייב רצח חסרי בית אחרים בחולות בת ים, והוא הורשע ברצח שלושה מחבריו בתחילת שנות ה־2000. במשטרה העריכו שרצח חבר נוסף, אולם גופתו לא התגלתה עד היום. פינאייב עצמו התאבד בכלא.

פינאייב, שעלה לארץ מחבר העמים, היה כימאי בהשכלתו שהפך בארץ לאלכוהליסט ובהמשך לחסר בית. במשטרה לא ידעו בתחילה על הרציחות, והדבר התגלה במקרה במהלך חקירה אחרת; כששוטרי משטרת מרחב איילון חיפשו חשוד ברצח אחר בחולות בת ים, הם נתקלו בגופתו של חסר הבית ויאצ'סלב (סלבה) שוורץ.

במשטרה הגיעו לבת זוגו לשעבר של פינאייב, שסיפרה לחוקרים שראתה אותו חונק בשרוך נעל את סלבה שוורץ, ולאחר מכן השליך את גופתו בחולות ליד החושה שבה התגורר. אותה בת זוג גם סיפרה לחוקרים שפינאייב גילה לה שרצח חבר אחר, ניקולאי גריסומוב, וקבר אותו בחולות לאחר שהאחרון קילל אותו. תשעה ימים לאחר שקבר אותו, הוציא את הגופה, כרת את ראשה, שבר את הגולגולת והשליך לאשפה. 

חוקרי מרחב איילון עצרו את פינאייב ובאמצעותו הגיעו למקום הקבורה של גריסומוב. כשהשתמשו בדחפור כדי לגלות את הגופה, צץ מהחול זוג רגליים - מה שגרם לחוקרים לקפוץ בבהלה. 

וזה לא המקרה היחיד: ב־2005 רצח ניקולאי בונר, בן 50 מחיפה, את תושבת העיר שהזמינה אותו לביתה, ועוד שלושה חסרי בית שאירחו לו לחברה. לאחר המעשים, הצית את גופותיהם כדי להעלים ראיות. ב־2007 גזר עליו בית המשפט המחוזי בחיפה ארבעה מאסרי עולם.

גם מוחמד חלבי, פלשתיני ממחנה הפליטים ג'בליה בעזה ששימש סייען של השב"כ, רצח באוקטובר 1989 חמש נשים ושני גברים בתוך יומיים. במקרה הראשון הזמין את הקורבנות לדירה בשכונת שפירא בתל אביב, שם סימם אותם וחנק אותם למוות באמצעות חוט חשמל. בתוך המיטה נמצאו שלוש גופות עירומות של שתי נשים וגבר, ומאוחר יותר, מתחת לכיסוי המיטה, נמצאו גופות של אישה וגבר נוספים. בתום כמה שבועות של מצוד נעצר הרוצח, שהורשע ונידון לשבעה מאסרי עולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר