הכללים של דפנה: "לומר אני מצטערת"

בעלה של דפנה מאיר ז"ל, שנרצחה בפיגוע בעתניאל, חשף פתק שנשאה עמה תמיד, ובו כללים לחיים: "לרשום את הרגעים הקשים"

המכתב שהשאירה אחריה דפנה מאיר ז"ל // מתוך פייסבוק // המכתב שהשאירה אחריה דפנה מאיר ז"ל

בעלה של דפנה מאיר ז"ל, שנרצחה לפני כשבוע וחצי בפיגוע הדקירה ביישוב עתניאל, חשף בפייסבוק פתק שנשאה בתיקה ובו כללי התנהגות להתמודדות במצבים שונים. פתק נתן מאיר כתבבפוסט: "אני לא יכול לישון. נוגע בחרדת קודם ובגעגוע במה שדפנה השאירה אחריה, ומוצא את הפתק הזה בתיק שלה. דף עבודה עצמית שנשאה איתה לכל מקום".

בין הכללים שכתבה לעצמה דפנה ז"ל ישנם כללים שרבים יכולים לאמץ: "לומר: אני מצטערת, סליחה. אקח את דבריך לתשומת ליבי", "לנסות להקרין ביטחון במקום חוסר אונים" וגם "באמצע סיטואציה שנגררת למקום גרוע, לנסות לעצור באמצע שקולטים, ולבקש מהצד השני לעשות הפסקה ולהתחיל מההתחלה".

הסטטוס שהעלה נתן מאיר בפייסבוק // צילום מסך

דפנה מאיר ז"ל (38), אם לשישה, הובאה למנוחות בבית העלמין גבעת שאול בירושלים. הבת רננה בת ה-17, שראתה את אמה נרצחת אל מול עיניה, ספדה לה: "תראי לכמה אנשים אכפת ממך וכמה אנשים באו ללוות אותך בדרכך האחרונה. קשה לי לחשוב שלעולם לא נשב יותר ביחד ב-12 בלילה על כוס תה. איבדתי אימא שהייתה החברה הכי טובה שלי. אוהבת אותך הכי הרבה בעולם".

יוני ריקנר

בעלה, נתן מאיר, ספד לאשתו: "אני אומר ומבקש ציבור יקר, דפנה שלי היא אחת ממיליון, אחת ממיליון שגדלים בבית לא בית ומצליחים לגדול ולהשתקם. היא החליטה להשיב חסד לעולם, והיא השיבה. לדפנה היה כתר גדול, כתר האמת, הייתה ישרה מאוד, חדה מאוד. האמת הזאת נפלה ארצה, נשבר הכלי, האור התפזר אני מבקש מכל מי שבא לכאן, שייקח על עצמו להרים חלק מהאור שנשפך. קחו לכם טיפה אמת. דפנה שלי, תודה על כל רגע אתך, וסליחה על כל הפעמים בהם פגעתי בך. אהבתנו חזקה מכדי להיות דבר חולף". 

הרב הראשי דוד לאו אמר כי "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עומדים כאן בארבעת החודשים האחרונים,  ושוב פנים מוכרות, אבל בכל פעם הכאב מתעצם מחדש. דפנה מאיר הייתה מסורה ליהודים וערבים. אמא נלקחה לעיני ילדיה".

"דפנה הייתה אישה צדיקה, ובעבודתה כאחות הייתה מתפללת לבורא עולם שלא תטעה במתן התרופות למטופלים שלה", הראשון לציון יוסף דוד.

מאות בהלוויתה של דפנה מאיר ז"ל // צילום: אורן בן חקון

רב ישיבת עתניאל ספד גם הוא לדפנה ואמר: "ביתכם היה מקדש לחסד ולאהבת אדם. גמלת טוב לא רק לבעלך ולילדיך ולילדים שהבאת לביתך, אלא לכל מי שטיפלת בו, יהודים ושאינם יהודים. היית מסתובבת סהרורית מדאגה לחולים שלך. הייתי מקבל ממך שאלות הלכתיות, אבל אלו היו שאלות מתוך התמודדות מוסרית. כעת תוכלי לשאול את שאלותייך לבורא עולם".

 

מסע ההלוויה יצא מעתניאל // צילום: דוברות דרום הר חברון

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר