"יום ללא מכנסיים" ברחבי העולם - גם בישראל

צפו: אלפי בני אדם מרחבי העולם הסתובבו בתחתוניהם בלבד ברכבות

תחתונים ורודים // חליפה ותחתונים ורודים בארה"ב

קריינות: עוז מרון

"יום ללא מכנסיים": מדי שנה ב-12 בינואר, יוצאים אלפי בני אדם ברחבי העולם לתחנות הרכבת, כשתחתוניהם מבצבצים. ואתם יודעים מה, אפילו בישראל.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

המסורת המוטרפת התחילה בשנת 2002 בתור בדיחה, כשהקבוצה הקומית אימפרוב ניסתה להביך נוסעים בתחבורה הציבורית בניו יורק וחבריה פשטו את מכנסיהם. אך למזלנו, או לצערנו, התופעה התפשטה ומונהגת עדיין ברחבי העולם בכל שנה בינואר.

צילום: אי.אף.פי

מלונדון לבנגקוק, סידני או ישראל, הרבה רגליים נחשפו אתמול. החוקים מאד ברורים: חובה ללבוש תחתונים, עיצובים מיוחדים מותרים. נאסר על המשתתפים לדבר אחד עם השני ועליהם להתנהל כפי שהם מתנהלים ביומיום.

חסרות שטויות כאלה בירושלים

בועז בלחסן,29 מירושלים הקים לפני שנה את ארגון "אימפרוב ישראל" ויחד עם חברים, הם משתתפים ביום ללא מכנסיים זו השנה השנייה. בשיחה לאתר "ישראל היום", סיפר, כי אם בשנה שעברה הגיעו אחדים, השנה השתתפו כ-50 בני אדם.

"נפגשנו בכיכר ציון ויצאנו דרך משם. עלינו על הרכבת הקלה ועשינו שני סיבובים ללא מכנסיים", אמר והוסיף, "הרעיון מאד פשוט, עולים על הרכב, מורידים את המכנסיים ומתנהלים כרגיל.אם זה לקרוא ספר, להקשיב למוסיקה או לדבר בטלפון". 

באשר לתגובות מספר בלחסן, כי רוב הזמן זה מעלה גיחוך. "השנה הייתה כמות גדולה יותר של אנשים אז התגובות היו מצחיקות יותר. בחורה אחת שהייתה בקרון, שגם ככה צעקה כל הזמן, התחילה לצעוק על בחורה משלנו. היא ירדה מהרכבת מהר מאד. חוץ מהמקרה הזה התגובות היו על הכיפאק. אנשים צחקו". 

בלחסן מודה שמדובר בשטות, אך טוען, "בעיר כמו ירושלים, שאין בה שום דבר שאינו שטותי או א-פוליטי, חסרות שטויות כאלה".

"חגיגה של טיפשות"

ואם בהתחלה רק שבעה בני אדם השתתפו בניסוי, השנה, אלפים יצאו לתחבורה הציבורית במה שהמארגנים קוראים לו: "חגיגה של טיפשות".

צילום: רויטרס

בשנת 2006 הניסוי כמעט נעצר, כששוטר בניו יורק עצר שמונה נוסעים בגין התערטלות בציבור. כשהובאו החשודים לפני שופט, הוא סגר את התיק בטענה כי אי לבישת מכנסיים אינה מנוגדת לחוק. 

צילום: רויטרס

צילום: רויטרס

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר