מטיילת ישראלית: "עברתי חוויה קשה במלדיביים כשגילו שאני מישראל"

למדינת האיים הידועה בשל חופיה המרהיבים אין יחסים רשמיים עם ישראל, אך ישראלים רבים נוהגים לנפוש בה • אחת המטיילות שביקרו שם לאחרונה היא הודיה, שחוותה תקרית אנטישמית חריגה • "זו פעם ראשונה שאני נתקלת בסיטואציה כזו"

החבורה שאיימה על הודיה במלדיביים // ללא קרדיט

אחת המדינות היפות בעולם היא האיים המלדיביים. כידוע, לישראל אין קשרים רשמיים עם מדינת האיים שידועה בשל החופים המרהיבים שלה, אבל ישראלים רבים בוחרים בכל זאת לטייל ולנפוש בה.

אחת המטיילות שביקרו שם לאחרונה היא הודיה אהרון, שסיפרה בשיחה עם "ישראל היום" על כך שהותקפה על ידי חבורת מקומיים שאף הגיעו עד לבית שבו שהתה: "אני מטיילת כבר יותר מ-15 שנים וטיילתי ביותר מ-65 מדינות בעולם, גם במדינות מוסלמיות וזו פעם ראשונה שאני נתקלת בסיטואציה כזו. להגיע למלדיביים היה חלום של שנים והתכנון היה לטייל שלושה שבועות במדינה".

הודעה מאיימת שקיבלה הודיה // צילום מסך

לאחר שבדקתי עם חברים שטיילו במלדיביים בחודשים האחרונים ואמרו שהכל היה תקין, החלטתי לטוס. את הימים הראשונים ביליתי באי 'Rasdhoo' אצל בחור מקומי. הכל היה תקין, כיף ונהניתי מאוד. ביום הרביעי, קיבלתי הצעה מבחור מקומי להתארח אצלו באי 'Thulusdhoo' וכמובן שהסכמתי".

למחרת בבוקר הלכתי לחוף הים וצילמתי סרטון שבו דיברתי בעברית, כאשר אני מתארת את המקום ותייגתי את שם האי. ראיתי שקיבלתי הודעה מאיימת שאומרת שאני לא רצויה באי ובאים לחפש אותי. לאחר מכן, ראיתי שקיבלתי 4 הודעות שונות מ-4 אנשים שונים. כולם מציינים שאני לא רצויה באי ושאני צריכה לעזוב", שיתפה.

הודעה מאיימת נוספת שקיבלה הודיה במלדיביים // צילום מסך

"לא עברה חצי שעה מרגע שראיתי את ההודעה והחבר'ה הגיעו על אופנועים ומצאו אותי. שאלו היכן אני מתאכסנת ודרשו מהמארח שלי להעיף אותי באופן מידי. המארח, שלא הייתה לו ברירה, נאלץ לומר לי לקפל את הדברים והתנצל בפניי על הסיטואציה. תוך פחות משעה כבר הייתי על הסירה למאלה. כשהגעתי לסירה, אחד מהחבר'ה הגיע וניסה לצלם אותי מבחוץ. כשראה שסובבתי את ראשי, הוא נכנס לסירה וצילם את פניי ואז דרש ממני למחוק את הסרטון שלהם מהסטורי. אני דרשתי ממנו למחוק את הסרטון שלי שצילם באותו הרגע וכך התווכחנו כדקה או שתיים", הוסיפה על התקרית הקשה.

"הגיעה ניידת משטרה שפשוט עמדה ולא עשתה כלום ואז הגיע בחור שהוציא תיק מתא המטען של הניידת, נכנס לסירה ושאל מהיכן אני. כשסירבתי לענות לו, הוא קילל אותי. רציתי לרדת בעיר, אבל חששתי שהוא יעקוב אחריי אז ירדתי בשדה התעופה".

דגלי פלשתין במלדיביים // ללא קרדיט

הודיה סיפרה כי גם ראתה דגלי פלשתין במקומות רבים במלדיביים במהלך הטיול שלה. "לא היה קשה לפספס, ראיתי את זה בהרבה מקומות, זה די הפחיד אותי. עם זאת, המשטרה המקומית הייתה נחמדה אליי וכן עזרו לי להגיש תלונה. בעקבות האירוע נאלצתי לקצר את הביקור שלי במלדיביים ובמקום שלושה שבועות, חזרתי אחרי שמונה ימים. אני ממליצה לישראלים שנוסעים למלדיביים לא להגיד שהם מישראל, לא לשתף סטוריז בזמן אמת ולהפוך את האינסטגרם לפרטי", מסכמת הודיה.

במשרד החוץ הוציאו לפני כמה חודשים אזהרת מסע נוספת למלדיביים וזאת בשל היחס שלהם לישראל ובמיוחד בתקופת המלחמה. לישראל אין נציגות במלדיביים ולכן במידה שנקלעים למצבים לא נעימים שם, יהיה קשה יותר לסייע לישראלים. אחת האפשרויות היא ליצור קשר עם חדר המצב של משרד החוץ או לדווח באפליקציית TravIL של משרד החוץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר