שערוריית האנטישמיות בעולם הגיימינג: שחקנים יהודים תחת מתקפה

מחקר שפרסמה הליגה נגד השמצה העלה כי מאז החלה המלחמה, גיימרים עם שמות משתמש בעלי אוריינטציה יהודית, סובלים מהטרדות קיצוניות ברשת • 76 אחוזים מכלל השחקנים עברו הטרדה הכוללת איומי אלימות מפורשים

גיימרים יהודים סובלים מאנטישמיות חסרת תקדים ברשת. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: GettyImages

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה נראה כי האנטישמיות בעולם מגיעה לשיאים מדאיגים חדשים, גם בעולם הגיימינג. ממחקר שפרסמה לאחרונה הליגה נגד השמצה עולה כי שחקנים שהשתמשו בשמות משתמש עם אוריינטציה יהודית, נחשפו לגילויי גזענות ואנטישמיות קשים ברשת.

במסגרת המחקר, התבקשו כמה עשרות נבדקים להירשם ולשחק בשלושה משחקי רשת שונים: Valorant, Counterstrike 2 ו-Overwatch 2, כשהם מזדהים תחת שמות משתמש כמו Proud2Bjewish (גאה להיות יהודי) ובשם משתמש ניטרלי נוסף.

תיעוד של סשן המשחקים והתגובות שעלו בו העלה תוצאות מדאיגות. 44 אחוזים מהסשנים בהם המשתתפים הזדהו תחת שם המשתמש היהודי, לוו בהטרדה מסוג כלשהו ובין 25 ל-41 אחוזים דיווחו כי ההטרדה שחוו הייתה קשורה באופן ישיר לזהותם היהודית.

בשימוש בשם המשתמש הניטרלי, אחוז ההטרדות היה נמוך בהרבה ועמד על סשן אחד בלבד. גילויי האנטישמיות כללו בין היתר שימוש בצלב הקרס הנאצי, קריאות לשחרור פלשתין, קריאות גנאי נגד יהודים, כולל הסתה לאלימות, ומשתמשים שבחרו במכוון בכינויים אנטישמיים.

מאז פרוץ המלחמה - גיימרים ישראלים עומדים בפני גל חסר תקדים של שנאה. אילוסטרציה, צילום: istock

המחקר מהווה חלק משורת מחקרים של הארגון בשנים האחרונות שמטרתם לבחון את תופעת הגזענות והאנטישמיות במרחב הווירטואלי, בדגש על סביבות גיימינג מרובות משתתפים בהם נחשפים השחקנים לגילוי אנטישמיות קשים, שהתגברו עשרות מונים מאז פרוץ המלחמה.

מיליוני משתמשים סובלים מהטרדות וגילויי שנאה

ב-2023 הארגון דיווח כי 83 מיליון מתוך 110 מיליון גיימרים העוסקים במשחקים מרובי משתתפים בארה"ב נחשפו לגילויי שנאה ולהטרדות ברשת. לפי הנתונים, 76 אחוזים מכלל הגיימרים בגילי 18 עד 45 עברו הטרדה שכללה שימוש בכינוי גנאי ואיומים מפורשים באלימות, הטרדה מינית ואפליה המבוססת על זהות, כאשר בקבוצת הגילים 10 ו-17, 75 אחוזים מהשחקנים דיווחו על הטרדות דומות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר