ברזיל: עשרות הרוגים בשיטפונות בדרום המדינה

לפחות 55 בני אדם נספו עוד 74 נעדרים כשסדרה של הצפות ומפולות בוץ הכתה במדינת ריו גראנדה דו סול • חצי מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל ומים זורמים

תושבים מפנים פצוע בעיר פורטו אלגרה במהלך השיטפונות בברזיל. צילום: איי.אף.פי

טרגדיה בברזיל: גשמים עזים גרמו לשיטפונות ענק במדינה הפדרלית הדרומית ביותר, ריו גראנדה דו סול. לפחות 55 בני אדם נספו בסדרה של הצפות ומפולות בוץ, ועוד לפחות 74 מוגדרים נעדרים.


25,000 בני אדם כבר פונו מבתיהם כשנהרות עלו על גדותיהם וחסמו כבישים. חצי מיליון בני אדם נותרו ללא אספקת חשמל וללא מים זורמים באזורים שנפגעו. מזג האוויר הקיצוני במדינה נוסע משילוב של גל חום עז מהרגיל לעונה עם לחות מאוד גבוה ורוחות חזקות.

עשרות הרוגים בסדרת שיטפונות במדינת ריו גראדה דו סול בברזיל



סכר הידרואלקטרי קרס סמוך לעיר בנטו גונצ'לוואס ולפחות 30 בני אדם נהרגו כתוצאה מקריסת הסכר והעליה הפתאומית של מי הנהר בעמק שמתחתיו. סכר נוסף באזור נמצא כעת בסכנת קריסה והרשויות עוסקות בפינוי התושבים מהאזור. 497 ערים הושפעו בדרך כזו או אחרת מהשיטפונות.

השיטפונות בדרום ברזיל, צילום: איי.פי

בבירת המדינה, פורטו אלגרה, הנהר עלה על גדותיו והציף את הרחובות הסמוכים אליו. אחת מתושבי השכונות הסמוכות לנהר סיפרה לרשות השידור הבריטית כי המחזה הוא "שובר לב". "אני חי באזור הזה, כך שאני מרחם על כל מי שגר פה. זה מאוד עצוב ואנחנו חייבים להבין למה זה קורה", אמרה ל-בי.בי.סי מריה לואיז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר