העוינות באירלנד עולה מדרגה: פעילים שינו את "פארק חיים הרצוג" בדבלין לשמה של ילדה פלשתינית שנהרגה

בכניסה למקום נתלה שלט חדש - "פארק הינד ראג'אב" • הפארק כוסה בדגלי פלשתין ופורסמה עצומה להחלפת שמו • בנוסף, פרו-פלשתינים הזמינו את הקהל להגיע למשחק כדורגל כחלק מאירוע שינוי שמו של הגן הציבורי הגדול

פארק חיים הרצוג בדאבלין. צילום: רשתות חברתיות

לאחר ששלט בפארק לזכרו של הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל בעיר דבלין הושחת לפני כחודשיים, פעילים פרו-פלשתינים החליטו להגביר את המחאה ולשנות את שם הפארק לשמה של ילדה פלשתינית שלטענתם נהרגה על ידי צה"ל.

רויטרס

הפעילים הגיעו בעשרת הימים האחרונים לפארק הציבורי הגדול ותלו בכניסה שלט חדש המציין את שמה של הילדה והחלו לקרוא למקום "פארק הינד ראג'אב". צה"ל אגב, מכחיש את המעורבות שלו באירוע בו היא נהרגה. 

הפעילים הפרו-פלשתינים כיסו את הפארק בדגלי פלשתין, הוציאו עצומה להחלפת השם "פארק הרצוג" ל"פארק הינד ראג'אב" וכתבו עליו ביקורות רבות עם שימוש בשמו החדש כדי למתג אותו כך. 

בנוסף, הם החליטו להוציא לפועל משחק כדורגל שקודם באמצעות כרזות שפנו לקהל הרחב בקריאה לבוא "לאירוע שינוי שם הפארק". הפעילים הפרו-פלשתינים פנו לגוגל והצליחו לשנות את שם הפארק במנוע החיפוש לפארק "הינד ראג'אב", אולם בעקבות פניית פעילים ישראלים, גוגל החזירה את שם הפארק לשמו המקורי.

אירלנד היא אחת המדינות שנוקטות את הקו הביקורתי ביותר כלפי ישראל ונוהגת לתקוף את מדיניותה באופן קבוע במוסדות האיחוד האירופי. היחס של הממשלה רק הקצין מאז 7 באוקטובר וגם בציבור האירי יש תסיסה כלפי ישראל.

רק לאחרונה קיבלה השגרירה, דנה ארליך, מספר איומים על חייה. חלק ניכר מהביקורת כלפי ישראל מגיע לקהילה הישראלית החיה באירלנד: "חיי היהודים והישראלים בדבלין נעשים מורכבים מאוד בימים אלו, כאשר האנטישמיות שהורגשה גם לפני 7 באוקטובר, הקצינה ומופנית באופן ישיר כלפי הישראלים", אומר שי דויטש, מנהל פיתוח קהילות בארגון ICE.

הפגנות אנטי ישראליות באירלנד, צילום: רויטרס

"אנו מלווים את הקהילה ופועלים לגיוס שותפים להקמתו של מרכז עבורם, אשר יאפשר להם מקום בטוח להיות בו ישראלים ויהודים גאים ובד בבד, יאפשר להגיב בזמן אמת ולהשפיע על דעת הקהל המקומית כפי שאנו עושים בברצלונה, וינה וערים נוספות. כמי שחוקר ומלווה את הקהילות ביבשת, אני משוכנע כי חלק מהמענה הוא בהנכחה של הקהילה הישראלית כקהילה חיה, גאה, חזקה ופעילה, דווקא עכשיו, ובייחוד בדבלין", הוסיף דויטש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר