שוב מקרה אנטישמי במסעדה בניו יורק: צלבי קרס רוססו על דגלי ישראל

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל אירעו כמה תקריות אלימות בעסקיו של המסעדן הישראלי, שרון חוטה • הפעם סומן בר האוכל שלו בצ'לסי ZIZI בסמל השנאה הנאצי • "אני מאמין שזה לא שונה ממה שיהודים היו עדים לו בשנות ה-30 בגרמניה", הוא אומר

שולחן במסעדת "חומוס קיטשן". צילום: מתוך אתר המסעדה

ערב יום השואה יצוין היום (ראשון), בזמן שברחבי העולם מפלס האנטישמיות מרקיע שחקים ומזכיר באופן מדאיג תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי. שרון חוטה, מסעדן ישראלי בעל מספר בתי עסק בניו יורק, נפל ביום שלישי האחרון קורבן למתקפה אנטישמית נוספת, אחרי שכבר חווה יותר מעשרה אירועים אנטישמיים נגד עסקיו מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. הפעם המסעדה שלו ZIZI השוכנת בצ'לסי בניו יורק, הושחתה באקט ונדליסטי כאשר שני צלבי קרס בצבעים שחור ואדום רוססו בציור דגל ישראל שנמצא על גבי הקירות החיצוניים שלה.

"אני מאמין שזה לא שונה ממה שיהודים היו עדים לו בשנות ה-30 בגרמניה", אמר חוטה בראיון לאתר "ניו יורק פוסט" ביום רביעי האחרון. חוטה הוסיף ושיתף כי במקום לדווח על פשע השנאה למשטרה, הוא פשוט ביקש מעובדיו להסיר את צלבי הקרס. "פשוט לא יכולתי לראות את זה", אמר. עוד שיתף כי לפחות 10 דגלים של ארצות הברית וישראל, שנתלו מחוץ למסעדה, נקרעו מאז אירועי ה-7 באוקטובר.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה עסקיו של חוטה הם קורבן להתקפות ונדליזם ואלימות. בדצמבר האחרון, בהפרש של פחות משבוע, במסעדת "חומוס קיטשן" שבבעלותו באפר איסט סייד היו שני אירועים מסוג זה.
הראשונה, עליה דיווחנו כאן ב"ישראל היום" זכתה לשם הוויראלי "תקרית המרק הנאצי", ובה תועדה אישה תולשת את דגל ישראל, שופכת מרק רותח על עובדת במקום וצועקת על העובדים האחרים במסעדה כי הם "רוצחים". בשנייה תועדה אישה מנסה לתלוש דגל ישראל וארצות הברית שהוצב במקום, תוך שהיא מכנה אותו "דוחה" ודוחפת עובדת. האישה נמלטה מהמקום מיד לאחר מכן בזמן שהניפה בגאווה אצבע משולשת לעבר העובדים האחרים במקום.

מאור אונאנו, שותף ב"זיזי", הוסיף בראיון לאתר החדשות abc7 NY, כי בדצמבר נעשה ניסיון לשבור את הפלסטיק בדלת מחוץ למסעדה ובמסעדת "חומוס קיטשן" בה הוא שותף גם כן, ואישה נתפסה אישה כשהיא מנסה לקשור את דגל ישראל כך שלא יצליח להתנופף ברוח. "אני גר פה עשרים שנה ומעולם לא חוויתי משהו כזה", אמר. "תמיד הרגשתי בנוח להיות יהודי וישראלי".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ZIZI‎‏ (@‏‎zizi.nyc‎‏)‎‏

הוטה הוסיף בראיון לאתר הפוסט: "אני מודאג מאוד לגבי העובדים שלי ורוצה שהם ירגישו בנוח". לגבי התחושות הקשות אמר: "אני כועס ומצר מאוד על כך שאנחנו צריכים לחוש פחד להציג את הדגלים שלנו. העיר לא עושה כלום כדי לעזור לנו להרגיש מוגנים… אני לא מרגיש ביטחון כבעל עסק או אזרח להציב דגלים בחוץ וזה שוב אינדיקציה לסימון כיהודי, כישראלי. אני לא מוגן. זה עדיין קורה בניו יורק וזה רק הולך ומחמיר".

המתקפה על עסקיו של הוטה מצטרפת לשורה הולכת ומתארכת של בעלי עסקים ברחבי ארצות הברית בכלל ובניו יורק בפרט החווים גילויי אנטישמיות מאז אירועי השבעה באוקטובר.

כזכור, בחודש נובמבר האחרון תקרית אנטישמית נוספת אירעה בסניף של רשת מאפיות לחמים מצליחה בשם Breads Bakery בשדרה השישית בניו יורק. על חלונות המאפייה רוססו בצבע אדום הכיתובים Free Palestine ("שחררו את פלשתין") ו-Elbit Kills ("אלביט הורגת"). שמשות "בנק סיימון ושוסטר" השוכן בבניין בו נמצאת המאפייה נופצו באותו האירוע.

יומיים לפני כן, אתר הניו יורק פוסט פרסם ראיון עם אבי קנר, ישראלי שהוא בעלים שותף ברשת המרכולים המצליחה Morton Williams, בו סיפר לאתר כי שתי נשים פרו פלשתיניות נכנסו לסניף הרשת במורנינגסייד הייטס, הסמוך לאוניברסיטת קולומביה, והשחיתו את מחלקת המוצרים הישראליים במקום. שתיהן היו לפי הדיווח, מפגינות שלקחו חלק במחאה נגד הסניף. מעשה הוונדליזם הזה הגיע לאחר שרשת Morton Williams, שמחזיקה ב-14 סניפים ברחבי מנהטן, סומנה על ידי קבוצת סטודנטים למען צדק בפלשתין וקבוצת הקול היהודי לשלום, והוכרזה כיעד לחרם על ידן. הקבוצות עודדו קונים להימנע מקניות ברשת, שלדבריהם, מתגאה בייבוא מישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר