זהו ללא ספק הסרט הסקסי של השנה שישאיר אתכם פעורי פה

"מתחרים", בכיכובה של זנדאיה ובבימויו של לוקה גואדאנינו ("קרא לי בשמך"), הוא ככל הנראה הפרויקט הנגיש והמבדר ביותר של הבמאי עד כה והצפייה בו היא לא פחות מתענוג • כמו בכל סרטיו, גם הפעם הנושא שבו אנו עוסקים הוא תשוקה • עם זאת, הפעם התוצאה קלילה, קצבית ומלאת כיף שובבי • ושלא לדבר על הפסקול

חורכים את המסך. כוכבי הסרט "מתחרים". צילום: יח"צ

מערכת היחסים הסבוכה שנרקמת בין שלושה טניסאים עומדת במרכז "מתחרים" – דרמת ספורט סוחפת, מצחיקה וסקסית בטירוף של הבמאי האיטלקי המצוין לוקה גואדאנינו ("קרא לי בשמך"), שנותנת תקווה שאולי לא הכל אבוד בהוליווד עדיין.

הכל מתחיל כאשר ארט ופטריק (מייק פייסט וג'וש אוקונור), שני חברים צעירים ומוכשרים שמשחקים יחד בטורניר זוגות, נשבים בקסמיה של טאשי (זנדאיה), שחקנית יפהפייה ובעלת פוטנציאל רב ששורפת את המגרש בכל פעם שהיא עולה עליו. כעת, למעלה מעשור אחר כך, השלושה נפגשים שוב. ארט ופטריק מתחרים זה מול זה במשחק הגמר היצרי של טורניר נידח במדינת ניו יורק, ואילו טאשי צופה בהם בעצבנות מהיציע. תוך כדי המשחק הצמוד שמתפתח על המגרש, פלאשבקים לוקחים אותנו אל תחילת הקשר המשותף ביניהם, ומראים לנו עד כמה המפגש בין טאשי לארט ופטריק השפיע על שלושתם, ועד כמה תוצאת המשחק שמתנהל כעת מול עינינו קריטית עבורם.

זהו ככל הנראה סרטו הנגיש והמבדר ביותר של גאודאנינו עד כה והצפייה בו היא לא פחות מתענוג. כמו בכל סרטיו, גם הפעם הנושא שבו אנו עוסקים הוא תשוקה. עם זאת, הפעם התוצאה קלילה, קצבית ומלאת כיף שובבי.

נגיש, מבדר ומענג. "מתחרים", צילום: יח"צ

התסריט הטעון והמבריק של ג'סטין קוריצקס מיטיב לשרטט את צלעותיו של משולש האהבים שעומד במרכז הסרט, ואילו שלושת השחקנים הצעירים עושים כולם עבודה נהדרת בהוצאת החזון לפועל. הדמויות שלהם מורכבות, גדושות בסתירות ומלאות בניואנסים, וגואדאנינו מנווט אותם לאורך המסלול המפותל כמו רב אמן.

מי שמאוד מסייעים לו בכך הם המוזיקאים זוכי האוסקר טרנר רזנור ואטיקוס רוס (אנשי להקת ניין אינץ' ניילז), שמרפדים את ההתרחשויות בפסקול אלקטרוני אנרגטי, רועש ומלא אדרנלין, שמשדרג את מה שקורה על המסך וטוען אותו בסקס ובחשמל. פסקול השנה בינתיים, ללא תחרות.

זנדאיה, מצידה, סוף סוף מקבלת הזדמנות לסחוב סרט על כתפיה ומגישה את ההופעה הטובה ביותר של הקריירה שלה. בסופה של אחת הסצנות היותר דרמטיות של הסרט, דמותה הולכת לכיוון המצלמה בהילוך איטי ומפגינה פאסון שלא היה מבייש את דנזל וושינגטון. ג'וש אוקונור, לעומת זאת, חורך את המסך בתור "החבר השמוק והלא בוגר" וממצב את עצמו כאחד השחקנים הצעירים המעניינים ביותר בסביבה.

ההופעה הטובה ביותר בקריירה שלה. זנדאיה ב"מתחרים", צילום: יח"צ

"מתחרים" נמשך קצת יותר משעתיים, ובהחלט ניתן לטעון שהוא יכול היה להיות קצר בכמה דקות. אבל הסוף המפתיע והמאוד מספק שממתין לגיבורינו (ולנו) הופך את הטענה הזאת לשולית ולא מאוד משמעותית - שכן בשורה התחתונה, היצירה המסעירה שיצאה תחת ידם של גואדאנינו וכוכביו המוכשרים היא דרמה בוגרת, אינטליגנטית ומאוד-מאוד מבדרת שרק משתפרת בצפייה שנייה. אז מה אם היא טיפ-טיפה ארוכה?

"מתחרים", ארה"ב 2023

ציון: 8

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר