בעקבות פרשת שרידי הנחש והעכבר בשקיות: סנפרוסט תתרום 1.4 מיליון שקלים לעמותות

כך הוחלט לפי הסכם פשרה, לאחר בקשה לתביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי בתל אביב • סנפרוסט: "מדובר באלפית אחוז מן השקיות - הנזק שנגרם לצרכנים הספורים, קטן לאין שיעור מהעלויות שבהן נשאה החברה"

שעועית ירוקה קפואה של סנפרוסט. צילום: ללא קרדיט

בעקבות תקלת בקרת האיכות של סנפרוסט באוגוסט 2022, אשר בגללה התגלו באריזות שעועית קפואה ממצאים של נחש ועכבר, תנובה, בעלת סנפרוסט, תתרום מוצרי מזון בשווי של כ-1.4 מיליון שקלים לעמותות, לצורך חלוקה לנזקקים. כך הוחלט לפי הסכם פשרה, לאחר בקשה לתביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לאחר ההודעה על החזרה למדפים: חרק בשקית של סנפרוסט // ארכיון | ללא קרדיט

בהודעה על הגשת בקשה לאישור הסדר פשרה נכתב כי עיקר ההתחייבויות של סנפרוסט יכלול שינוי התנהגות לעתיד. מדובר בשורה של שיפורים בהליך הייצור של מוצרי השעועית במפעלה של סנפרוסט שנועדו למנוע ככל האפשר את הישנות הליקוי בעתיד. בנוסף, תכלול ההתחייבות תרומת מוצרי מזון בשווי של 1.4 מיליון שקלים לעמותות, לצורך חלוקה לנזקקים.

באשר לגמול ושכר הטירחה עבור מגישי הבקשה ועבור באי כוחם, נכתב כי הצדדים ממליצים לפסוק למבקשים גמול בסכום של 50 אלף שקלים ולבאי כוחם שכר טירחה בסכום של 300 אלף שקלים.

מוצרי סנפרוסט בסופרמרקט, צילום: עמי שומן

בנוסף, הוסכם כי החברה תפצה את המבקשים בגין תשלום החלק הראשון של האגרה בסכום כולל של 11,342 שקלים. הגדרת הקבוצה היא כל מי שרכש או צרך בתקופה שתחילתה החל משבע שנים לפני הגשת הבקשה שעועית ירוקה או צהובה, שיוצר עד ספטמבר 2023. הבקשה לאישור נוגעת כאמור לאיסוף יזום של מוצרי שעועית מוקפאת מתוצרת סנפרוסט, שנערך באוגוסט 2022, לאחר שנמצאו ממצאים מן החי בשקיות בודדות של המוצרים.

בבקשה לאישור הסדר הפשרה נכתב: "המבקשים טענו כי הממצאים, האיסוף היזום שנערך בעקבות מציאתם וכשלים שנפלו בעריכתו, גרמו לכלל צרכני המוצרים נזקים ממונייים ולא ממוניים והעמידו להם עילות תביעות משפטיות שונות כנגד החברה". החברה השיבה כי "מקורם של הממצאים מן החי באיסוף הממוכן של השעועית מן השדה הפתוח שבו היא גדלה. לפי ממצאי המיון מחדש שנערך במסגרת האיסוף היזום, הם נמצאו בשיעור זעום, כאלפית אחוז מן השקיות, למרות אמצעים רבים שננקטו בתהליך הייצור, שנועדו לאתרם ולנפותם".

עוד השיבה החברה כי היא "מפעילה באופן שוטף מערך יעיל וזמין של שירות צרכנים, שבאמצעותו ניתן בפועל פיצוי הוגן ונדיב לצרכנים המדווחים על ליקוי כזה. הנזק שנגרם לצרכנים הספורים, שרכשו שקית לקויה ולא פנו לקבלת פיצוי העומד על אלפי שקלים בודדים בסך הכל, הוא קטן לאין שיעור מהעלויות שבהן נשאה החברה לצורך עריכת האיסוף היזום ומההטבה שניתנה לצרכנים במסגרתו. ובנסיבות כאלה, כאשר תובענה ייצוגית אינה נדרשת על מנת להרתיע את המשיבה משיווק מוצרים עם ליקוי מסוג כזה ואף אינה נדרשת על מנת לאפשר לצרכנים שנתקלו בו לקבל ממנה בקלות פיצוי הוגן, כאשר הנזק אליו היא מתייחסת הוא זעום וכאשר נערך כבר איסוף יזום בעלות עצומה, שבמסגרתו ניתנה כבר הטבה משמעותית לצרכנים, אין בסיס לניהול תובענה ייצוגית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר