בשיתוף מכללת תלפיות
ד"ר מיכל שרייבר דיבון מהמכללה האקדמית לחינוך תלפיות עוסקת בנושא חינוך לגיל הרך במשך שנים ארוכות. בשנים האחרונות היא עומדת בראש בית הספר ללימודי התואר השני במכללה . התוכנית הראשונה שנפתחה במכללה הינה "תואר שני לגיל הרך" תוכנית זו מיועדת לגננים ולגננות בוגרי תואר ראשון בגיל הרך. התוכנית כוללת יום לימודים בשבוע במשך שנה וחצי בלבד וסמסטר נוסף להמשך עבודה על פרוייקט הגמר. כאשר רובה של התוכנית מתקיימת בזום, כך שגם אנשים המתגוררים רחוק יכולים ליטול בה חלק ללא מאמץ.
"פתחנו עוד שתי תוכניות מצויינות בתואר השני - תואר שני באנגלית כשפה בינלאומית ותואר שני בלקויות למידה עם אבחון דידקטי. ברוך השם יש ביקוש גבוה לשלוש התוכניות. הרישום עולה ויש שביעות רצון, זה קשה אבל שווה. אני שמחה לומר שיש לנו בוגרות שבעקבות התואר השני המשיכו ללימודי דוקטורט. התואר השני מאפשר להרחיב ולהעמיק את הידע המקצועי והמחקרי אבל לא רק, הוא פותח בפני הסטודנטים אפשרות לתעסוקה בשלל תפקידים שלא היו פתוחים בפניהם קודם לכן ונותן אופק רחב יותר לקריירה וכמובן מאפשר גם התפתחות כלכלית עם שדרוג משמעותי בשכר עם סיום התואר".
"ראינו צורך לפתח את היוקרה של הגננות", מספרת ד"ר שרייבר דיבון, "הרבה סטודנטים וסטודנטיות מוכשרים לא הולכים ללמוד גננות למרות שלגננות יש השפעה מכרעת על ההתפתחות של הילד. אחת הדרכים למצב את הגננת במקום אחר היא לימודי תואר שני.לתפיסתינו, הגננת צריכה להיות אשת מקצוע מוערכת המהווה מקור של בטחון וידע מקצועי עבור הילדים ההורים וצוות הגן. רצוי שהגננת תהיה מקצועית עם חזון מובנה וההורים יראו בה דמות פרוספיונאלית שאפשר להיוועץ בה. שתוכל לתת להם פתרונות לשאלות ולקדם את הילדים בצורה מיטבית.
"אנשי הסגל הם מהשורה הראשונה ובעלי שם ברמה בינלאומית", היא מוסיפה, "כל ראשי התוכניות הינם פרופסורים בעלי שם עולמי ומומחים בתחומם. הם רואים את הערך הגדול שבמכללות תיפתחנה תוכניות איכותיות לתואר שני כדי שמורים וגננות יתפתחו מקצועית ואקדמית . אני שמחה לומר שהרמה היא רמה גבוהה".
ורד נוישטטר מסנסנה הגיעה ללימודי התואר השני במכללה האקדמית לחינוך תלפיות כשמאחוריה 20 שנות ניסיון כגננת. "הגעתי ללימודי התואר השני בלי לדעת יותר מדי מה התוכנית אמורה לחדש לי ורק עם רצון להתפתח ולגדול", היא מספרת.
"לימדו אותי לחקור, להביט ולהתבונן. לימדו אותי לאפשר לילדים עצמם למצוא את הפתרונות. היום כששואלים אותי מה הייחודית ולמה באמת ללכת לזה אני אומרת שלפעמים אנחנו מתווכים, מחנכים ומתערבים ולפעמים זה פשוט יותר מדי. משהו ביכולת להתבונן על התהליך הוא מאוד משמעותי. לתת את המקום".
ורד מספרת כי כתושבת פריפריה גם במקרים בהם נדרשה להגעה פיזית הגישה הייתה פשוטה ונוחה אל המכללה הנמצאת חמש דקות בלבד מתחנת הרכבת.
היא ממשיכה ומספרת כי במהלך הלימודים במכללה היא פגשה מרצות שהשפיעו על התפתחותה כגננת, על אף ניסיונה הרב. "בתלפיות ראינו גם הלכה למעשה מהי עוצמה נשית. ראינו מרצות מקצועיות משכמן ומעלה שהגיעו רחוק ומייצרות תהליכי למידה מאוד משמעותיים. הן עברו איתנו מסע של בירור וגדילה. כולנו יצאנו מהשנתיים האלה עם תחושה שצמחנו. יש נטייה במיוחד בגיל הרך להתייחס לגננות כשמרטפיות. רואים את גם בתקשורת. אני חושבת שלימודי תואר שני לגננות מביא לשפה אחרת. מביא אותנו להיות נשות מקצוע. אני חושבת שזה דבר שיביא את הגיל הרך למקום אחר. הילדים שלנו לא לומדים 12 שנות לימוד אלא 15 שנות לימוד".
לקבלת פרטים נוספים ולרישום למסלול לחצו כאן >>
בשיתוף מכללת תלפיות
