לחיות בלוטוס הלבן: מגשימים תיירות פרימיום לישראלים

“אחרי טראומת הקורונה אנשים מזמינים חבילת נופש שנייה עוד לפני שיצאו לראשונה“, אומרת מנכ“לית ובעלים “ספיריט הפקות עולם“, טלי יטיב, ומספרת מה מייחד את קהל נופשי הפרימיום שהיא מפיקה, איזה יעד חדש הנגישה לישראלים השנה וכיצד להיות שונה הביא לה פרס

טלי יטיב, מנכ"לית ספיריט הפקות עולם, צילום: סם יצחקוב

בשיתוף ספיריט הפקות עולם

הראיון עם טלי יטיב מתקיים יום לאחר שידור פרק סיום עונה 2 של “הלוטוס הלבן“. אי אפשר שלא לתהות אם מנכ“לית “ספיריט הפקות עולם“, המתמחה בתפירה אישית של חופשות אקזוטיות, צפתה בסדרה המתארת את קורותיהם של עשירים הנופשים ביעדים יפהפיים וחלומיים. “אוי, זה היה הפרק האחרון?“, היא שואלת. “חבל, זו סדרה נהדרת. היא צולמה במלון ‹ארבע העונות› בטאורמינה. זה מלון מדהים ובכלל סיציליה היא חלום בפני עצמו. אם הסדרה בעיניי נאמנה למציאות? בוא נגיד שיש שם דברים שכולנו מכירים מהעולם המטורף בו אנו חיים, אבל הקצינו אותם. בסך הכל כולם רוצים לחיות בתוך פנטזיה - גם הדמויות בסדרה וגם התיירים הישראלים שאני שולחת למקומות כאלו“.

מה ההבדל בין קהל תיירים ישראלי לקהלים אחרים?

“הישראלים נוסעים בצורה אחרת ומתנהגים אחרת בהתאם להרכב בו הם נופשים. כשהם נוסעים כחבר›ה הם לא מתנהגים כפי שהם מתנהגים בנסיעה זוגית או משפחתית. בשונה מקהלים אחרים, הישראלים דורשים הרבה יותר מהמלונות, מהשירות והתמורה. אני יכולה לומר שלאורך השנים, במקומות בהם אנחנו עובדים באופן קבוע יצא לנו לשנות דברים במלונות עצמם כדי לספק את המענה הטוב ביותר ללקוחות, וזה כולל גם התערבות בסוגי המנות בתפריטי המלון ומרכיביה. הקהל שנוסע עם ספיריט בדר“כ מחפש טיולים מיוחדים- יותר טיולי טבע, ים ואטרקציות מעניינות ביעדים אקזוטיים. זה נופש מסוג אחר שמייצר חוויה וזכרונות בלתי נשכחים.

על אילו יעדים מדובר?

“לצד קלאסיקות של נופשי פרימיום כמו פרובנס וטוסקנה, אנחנו מנגישים לקהל הישראלי יעדים פחות שכיחים ונגישים: איי סיישל, מאוריציוס, המלדיבים, טנזניה ועוד. לכל אלו אנו בונים חבילה שכוללת את כל הדרוש, מחכירת מטוס שמגיע ליעד בנסיעה ישירה - בלי קונקשנים ותיזוזים - ועד בתי המלון. הכל בתפירה אישית לפי בקשת הלקוח, בין אם מדובר בזוג, משפחה, חברים, חבורה או צוות עובדים. גם על ביקוש לדברים מורכבים ולא שגרתיים אנחנו יודעים לענות“.

אילו מהלכים חשובים ביצעה “ספיריט“ השנה?

“לאחר שהבאנו לראשונה לקהל הישראלי טיסה ישירה לאיי סיישל ב-2006, עשינו השנה מהלך דומה עם יעד חדש: מאוריציוס. בקרוב תשמעו על יעד נוסף שנפתח עם טיסות ישירות, יעד אליו ישראלים כמעט ולא הגיעו עדיין. אני עוד לא מגלה איזה, כבר העתיקו אותי מספיק בחיים. השנה גם עשינו היסטוריה והנחתנו מטוס ישראלי באנטבה, לראשונה מאז מבצע יונתן. הוא אפילו נחת באותו שדה תעופה צבאי מאז. בנוסף, ספיריט מתמחה בהפקות של טיולי תמריץ לחברות וארגונים ואין גבול ליצירתיות ולדימיון שאנחנו משקיעים בכל הפקה כזו. אנחנו ממש יודעים להגשים כל חלום בהתאם לצרכים וליעדים של החברות ובכל שנה הרמה הולכת ועולה, בהתאם לדרישות השוק“.

“באופן כללי, מפרוץ הקורונה ניצלנו את תקופת הקיפאון שנפלה על כל המשק - עם דגש על עולם התיירות - לפיתוח עסקי של מוצרים חדשים, תוכנות וטכנולוגיות חדשות. זו הייתה הזדמנות לעשות דברים שביומיום אנחנו לא מספיקים להגיע אליהם בשל העומס. בנינו חבילות טיסה ישירות ליעדים לא קונבנציונליים דוגמת הקאריביים ואפריקה, פיתחנו את מחלקת הווילות שלנו ואת נושא הטיולים הקולינריים, הוספנו טיולי יקבים, וקיבלנו בלעדיות ייצוג על כמה רשתות מלונות גדולות ומובילות - שזה דבר שעבדנו עליו הרבה מאוד זמן ואנו רואים בו הישג גדול. בדרך כלל רשתות לא אוהבות לתת בלעדיות, אבל הצלחנו כי הן כבר מכירות את היכולות שלנו. במהלך כל תקופת הקורונה הייתי מהבודדים בענף ששמרו על אופטימיות,  אני ידעתי שבסוף הקורונה תהיה התפוצצות ביקושים. לכן אפילו בתקופה הקשה של הסגרים גייסתי עוד כוח אדם ניהולי לבניית אסטרטגיה ליום שאחרי המגפה. צדקתי. כבר כעת הביקושים ל-2023 גבוהים בהרבה מהביקושים שהיו לפני הקורונה. אנשים רוצים לחיות את הרגע וליהנות, להשלים את כל מה שהפסידו בשנתיים בהן ישבו בבית – והם לא שובעים. לפעמים הם מזמינים חבילת נופש שנייה עוד לפני שיצאו לראשונה“.

להיות שונה זה לא רק בסדר - אלא גם יכול להיות מתגמל

טלי יטיב החלה את עיסוקה בעולם התיירות והנופש בחברת הטיולים “סקאי הכיכר“, בה כיהנה כמנהלת שיווק, סמנכ“לית ולבסוף מנכ“לית. משם המשיכה לתפקיד מנכ“לית חברת הטיולים “דיסקברי“, בה פיתחה יעדי תיירות חדשים כדוברובניק, אוגנדה וטוניסיה. ב-2006 הקימה את “מדרפט-ספיריט“ יחד עם שותף ובהמשך קנתה את חלקו בחברה, שהפכה ל“ספיריט הפקות עולם“. מאז מתמחה החברה בטיולים ליעדים אקזוטיים וטיולי תמריץ לחברות, כשיטיב תופרת אישית הפקות מורכבות מסביב לעולם.

“אני מאמינה שכשאתה עושה משהו שאתה אוהב - גם תצליח בו“, היא אומרת. “אם אתה כן עם מי שאתה והולך עם האמת שלך - זה מורגש. את המקצוע צריך לבחור לפי המקום בו נמצא הלב שלך, לא לפי הטרנד. זה שההייטק באופנה לא אומר שלשם צריך ללכת אם החלום הוא תיירות. כך עשיתי, התגלגלתי תוך כדי תנועה ועם הזרימה הגעתי להיות בעלת עסק גדול ומצליח ואחת מהנשים פורצות הדרך בענף“.

מהם ההישגים המקצועיים המשמעותיים ביותר שלך עד כה?

“פתיחת יעדים שהבאתי לקהל הישראלי, שהפכו לפופולאריים מאוד. יעדים שפעם היו חלום עבור אנשים אך הם לא הגיעו אליהם כי זה הצריך המון תחנות ושעות טיסה - והודות לטיסות ישירות שהפקתי היעדים האלה היום זמינים ונגישים לכולם. אם פעם היינו חוכרים מטוסים לאיי סיישל רק בחגים - היום יש טיסה שבועית ובחגים יש לשם 4-5 טיסות ביום. עם מאוריציוס נראה שיהיה אותו הדבר. הישג נוסף הוא ההתמקצעות של ‹ספיריט› באוקיינוס ההודי. אנחנו מספר אחד בארץ היום בכל היעדים שבאוקיינוס ההודי“.

מה היה רגע מכונן במסלול הקריירה שלך?

“ב-2009 נבחרתי להיות אשת השנה בתחום התיירות היוצאת. על במת הטקס עמדו ‹בולדוזרים› של התעשייה ולצידם אני, הצעירה. לא האמנתי. זכיתי בפרס בזכות חוברת תיירות שהוצאתי, שהייתה משהו שונה מאוד בענף. היא התמקדה בטיולים נישתיים: מוזיקליים, קולינריים, אקסטרים וכדומה. קראתי לחוברת ‹כל הדרכים לגלות את עצמך› כי האמנתי שמעבר לטיול - אדם צריך לחוות חוויה. הזכייה העלתה את המודעות אליי בענף התיירות ומיתגה אותי כיזמית שעושה דברים בדרך שונה. תמיד התבלטתי בשונות שלי וביזמות. שם קיבלתי אישור שלהיות שונה זה לא רק בסדר - אלא גם יכול להיות מתגמל“.

 

ת.ז

טלי יטיב – מנכ“לית ומייסדת ספיריט הפקות עולם

גיל: 58

מצב משפחתי: נשואה + 3

מקום מגורים: רמת השרון

השכלה: תואר ראשון באמנויות.

תפקידים קודמים בולטים: מנכ“לית סקיי הכיכר, מנכ“לית דיסקברי.

תחביבים: אמנות, מוזיקה, שחיה וטיולים כמובן.

מוטו מוביל: להמציא את עצמי כל פעם מחדש.

בשיתוף ספיריט הפקות עולם

כדאי להכיר