X

איך לאמן את המוח שלך להיות יותר אופטימי

בימים הקודרים האלה, כשקשה לצפות בחדשות וקשה שלא, האם יש דרך לחשוב שיהיה יותר טוב? ובכן, התשובה היא כן

אפשר לחשוב אחרת?. צילום: freepik

בימים כאלה, קשה שלא לחוש פסימיות. יש מי שיגיד שזאת לא פסימיות, אלא פשוט הכרה במציאות. כך או כך אי אפשר להתכחש לכוח שאנשים שואבים מהצד השני של המטבע: אופטימיות. ChatGPT עזר לנו להבין מה הסיפור, ואם אפשר לחשוב אחרת כשהכל מרגיש קודר כל כך.

ובכן, מסתבר שזאת לא רק תפיסת עולם, אופטימיות מגובה ביתרונות בריאותיים משמעותיים. מחקרים מצביעים על כך שאנשים אופטימים בדרך כלל נהנים מלב בריא יותר, מערכת חיסונית טובה יותר והם בריאים יותר באופן כללי. הם מדווחים על פחות תסמינים גופניים ופחות כאבים. מעבר לבריאות, אנשים אופטימים נוטים להיות עשירים יותר, לחיות זמן רב יותר ולמצוא הצלחה רבה יותר בעבודה ובמערכות יחסים.

עבור אלה הנוטים באופן טבעי לפסימיות, זה עשוי להיראות כמו פרדוקס הביצה והתרנגולת - מי לא יהיו אופטימים אם הם בריאים, עשירים ומצליחים? בכל מקרה, יש כמה אסטרטגיות לחשיבה אופטימית יותר. שווה לנסות, לא?

מעבר לחשיבה חיובית

עיצוב מחדש של המחשבות שלכם הוא כלי חזק. טכניקה אחת, שנקראת תיאוריית ה-ABC, כוללת זיהוי אירוע שמפעיל אתכם, האמונה שלכם לגבי המשמעות שלו וההשלכות של התגובה שלכם. לדוגמה, אם מישהו חותך אתכם בכביש, במקום לתייג אותו כאידיוט, קחו בחשבון שאולי הוא ממהר כי לא הספיק לאסוף את הילד בזמן מהגן. או אולי יש לו מקרה חירום. 

תרגיל יעיל נוסף הוא תרגיל "שלוש הברכות". כל יום, כתבו שלושה דברים שהלכו לכם טוב. התרגול הזה, שבו דגל אבי הפסיכולוגיה החיובית, מרטין סליגמן, דומה לניהול יומן הכרת תודה. זה נוגד את הנטייה האנושית להתמקד בתלונות ובמקום זאת מעודד הרגל לזהות ולהעריך רגעים חיוביים.

צעדים נוספים לטיפוח אופטימיות

הפכו דאגות לשאלות חיוביות: במקום לשאול, "מה הכי גרוע שיכול לקרות?", נסחו את השאלה מחדש ל"מה הן התוצאות הטובות ביותר האפשריות?" השינוי הזה מכוון את המיקוד שלכם לתוצאות חיוביות פוטנציאליות במקום להתעכב על אפשרויות שליליות.

דברו אופטימיות: שיתוף דעות אופטימיות עם אחרים יכול לחזק אותן. דיבור חיובי עוזר להטביע את הפטפוט השלילי הפנימי ומגבש השקפה אופטימית יותר.

הקיפו את עצמכם בטוב: צרו קשר עם אנשים אופטימים וצרכו גם חדשות חיוביות עד כמה שניתן. אל תקחו כמובן מאליו הערות ונקודות מבט שליליות. 

אימוץ חשיבה אופטימית עשוי להיות דבר מאתגר, בטח עכשיו, אבל היתרונות שווים את המאמץ. 

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר