טרמינל 1 נפתח? לא כולם מרוצים

במטרה לעבוד בצורה יעילה וחסכונית יותר, ארקיע וישראייר ביקשו לאפשר להן להעביר את פעילותן אל הטרמינל – אך סורבו • המשמעות: הוספת כוח אדם ועלויות תפעול גבוהות יותר – וסיכוי להעלאת המחירים לצרכנים

טרמינל 1 (ארכיון). צילום: משה שי

טרמינל 1 ייפתח לטיסות פנים ב-27 במאי, וחמישה ימים לאחר מכן גם לטיסות בינלאומיות.

בחברות התעופה הישראליות ארקיע וישראייר ביקשו משרת התחבורה מירי רגב לאפשר להן להעביר את כל הפעילות לטרמינל 1 במטרה לעבוד בצורה יעילה וחסכונית יותר, לקצר תהליכי עבודה ולתגבר את מספר הטיסות לאילת, תוך הבטחה למחיר קבוע לתושבי העיר.

מטוס של ישראייר (ארכיון), צילום: מוני שפיר

נכון לכתיבת שורות אלו, במשרד התחבורה לא מאפשרים לחברות התעופה הישראליות להעביר את כל הפעילות לטרמינל 1, מה שאומר שרק 20%-30% מכלל הפעילות של שתי החברות תהיה בטרמינל 1, ושאר הפעילות תימשך בטרמינל 3, זאת בזמן שריינאייר תפעל באופן מוחלט מטרמינל 1 ותשלם מסי נמל מופחתים.

משמעות פיצול הטרמינלים עבור שתי החברות היא הוספת כוח אדם ועלויות תפעול גבוהות יותר, מה שבסופו של דבר עלול להתגלגל במחיר לצרכן.

מטוס של ארקיע (ארכיון), צילום: משה שי

ממשרד התחבורה נמסר: "במהלך כל תקופת המלחמה, מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, מקיים יחד עם רשות התעופה האזרחית וחברות התעופה שיח תכוף על מנת לשמור על רציפות התעופה. רת"א נמצאת בקשר הדוק עם כל הרגולטורים בעולם כדי לעדכן בסטטוס הפעילות והפעולות אותן היא מבצעת, בשיתוף פעולה עם גורמי חיל האוויר ורשות שדות התעופה, לניהול הסיכונים לתעופה האזרחית. זאת, במטרה לאפשר את המשך פעילות התעופה האזרחית מ/ואל ישראל, תוך שמירה על בטיחות כלי הטיס והנוסעים. בנוסף על כך, השרה רגב הנחתה את רת"א לקיים שיחות עם חברות תעופה, חברות הביטוח וחברות ניהול הסיכונים, על מנת לעדכן אותן באופן שבו ניתן להפעיל את הטיסות במתכונת שנקבעה במסגרת צוות לניהול משברים תעופתיים".

"יודגש כי השרה רגב נפגשה עם חברות התעופה הישראליות, והבהירה להן כי בתקופה מורכבת שכזו יש לעשות הכל על מנת להקל על האזרחים ולאפשר להם מגוון רחב של יעדים וטיסות, עם דגש על מחירים נוחים ותחרותיים, בהתאם לשוק בתעופה העולמי, וכי עליהן להירתם למאמץ. כחלק מכך, היא נפגשה נשיא וויזאייר רוברט קרי, שהייתה בין הראשונות לטוס לישראל. היא הודתה לחברה על אמונה במדינת ישראל, וביקשה להגדיל את היצע הטיסות והיעדים שלה לטובת הורדת יוקר המחיה לאזרחי ישראל.

יצוין כי עיקר הקושי של חברות התעופה נובע מסירוב צוותי האוויר לטוס לישראל מסיבות שונות, מה שמהווה עניין פנימי של החברות. משרד התחבורה ממשיך בצורה עקבית ושיטתית, באמצעות הצוות לניהול משברים תעופתיים בראשות מנהל רת"א, לפעול לקיום קשר אווירי רציף למדינת ישראל, ולשמור על בטיחותם וביטחונם של הנוסעים וכלי הטיס, כל זאת במציאות מורכבת של מלחמה".

מהשב"כ לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר