אזהרת המסע לתאילנד שמבלבלת את התיירים

אזהרת המסע לתאילנד מחולקת לשתיים, חלק מהמדינה מסוגג ברמה הבטוחה ביותר וחלקה ברמה המסוכנת ביותר • עשינו לכם סדר - איפה מסוכן ואיפה הכי בטוח

חוף פטונג בפוקט. צילום: לשכת התיירות של תאילנד TAT

אחד היעדים האהובים על התייר הישראלי הוא תאילנד. מתחילת מלחמת חרבות ברזל, הורגשה ירידה משמעותית בכמות התיירים הישראלים שטסים לחו"ל, אך הפגיעה בתיירות לתאילנד הייתה פחות קשה מאשר ברוב היעדים האחרים. בימים האחרונים, מאז שבמל"ל פרסמו שרובה של תאילנד מוגדרת ברמת סיכון 1, הנמוכה ביותר, הביקושים עולים שוב.

מה המשמעות של אזהרת המסע לתאילנד? רובה של תאילנד מוגדרת ברמה 1, רמת הסיכון הנמוכה ביותר. האזור הדרומי של תאילנד, מוגדר ברמה 4, רמת הסיכון הגבוהה ביותר, אך לא מדובר בעניין חדש וכך היה בשנים האחרונות. במל"ל הדגישו שהאיים לא נכללים ברמת הסיכון הגבוהה וזה אומר שגם הם מוגדרים ברמת סיכון 1, הנמוכה ביותר. האזורים שבהם רמת הסיכון היא 4, לא מוגדרים כאזורים תיירותיים ונדירים התיירים הישראלים שמגיעים אליהם או מכירים אותם ולכן, קו סמוי, קו פנגן, קאו לאק, בנגקוק, ושאר האזורים המוכרים והמתוירים, מוגדרים ברמת הסיכון הנמוכה ביותר. על פי אתר המל"ל, האזורים המסוכנים הם מחוזות Yala, Sungkla, Pattani, Narathiwat, הנמצאים בדרום תאילנד.

האי קו סמוי בתאילנד, צילום: Angelo Cavalli/ Robert Harding

התיירים הישראלים אמנם מתחילים לחזור לתאילנד, אך עם שינויים קלים במפת הביקושים שם. אורי חלמיש, סמנכ"ל המרכז למטייל תאילנד מסביר: "בכל יום יש שתי טיסות מלאות של אל על לתאילנד ואין ספק שיש עלייה בביקושים. אנחנו רואים שיש הרבה ישראלים שחוזרים למדינה ויותר מפעם אחת, במיוחד בתקופה הזאת, שמרגישה להם בטוחה שם. יש ישראלים שמעדיפים להתרחק מהפטונג בשל אוכלוסיה גדולה שמגיעה ממדינות ערב והם בוחרים במלונות באזורים אחרים באי. הרבה ישראלים בוחרים דווקא בקו סמוי וקו פנגן כי גם שם הם מרגישים בטוחים יותר. כפר הדייגים בקו סמוי התפתח מאוד והרבה ישראלים מגיעים לשם, כמו גם Choeng Mon ו- Lamai. בפוקט, הישראלים יוצאים מאזור הפטונג ועוברים לחוף הלגונה, חוף קמלה וכו, שם התחושות אחרות והרבה יותר בטוחות. לאחרונה הותר לפתוח את חיי הלילה בבנגקוק, קו סמוי, פוקט, פאטאיה ועוד, עד השעה 4 לפנות בוקר, מה שמושך אפילו יותר תיירים".

"כמות הימים הממוצעת לביקור בתאילנד נעה סביב 18 ימים, יש ירידה ברורה בביקושים לצ'אנג מאי, רוב הביקושים הם לאיים. כמעט שאין תרמילאים בתאילנד ואפשר לראות בצורה ברורה שהרוב מחפשים מלונות בדרגת 4-5 כוכבים", מסכם חלמיש.

תיירים בבנגקוק, צילום: צילום: רויטרס

ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, "בסופו של דבר התיירים מגיעים לאי מבודד, סוג של תחושת ביטחון. יחד עם זאת, חשוב לזכור שזמן הטיסה שוב התארך, אז זה קצת מקשה על ההגעה לתאילנד, במיוחד שכבר אין טיסות לפוקט, אז יותר קשה להגיע לאי. טורקיש ואמירייטס כבר לא טסות והן היו חלק משמעותי בטיסות לתאילנד, אבל יש בהחלט משפחות ואנשים שמרגישים נוח מאוד לטייל באיים של תאילנד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר