אזהרות המסע עודכנו: המטה ללוחמה בטרור מעדכן - אלו המדינות שהכי מסוכן לטוס אליהן כרגע

על רקע מגמה ראשונית של ישראלים לחזור ולטוס, ישראל מפרסמת רשימה עדכנית של המדינות שבטוח לנחות בהן - ואלה שאינן מומלצות כרגע • הרשימה מכילה, בחסות המלחמה, גם מדינות שמעולם לא היוו איום • כל הפרטים

הפגנה פרו-פלשתינית בלונדון \ רויטרס

ישראלים רבים כבר החלו לחשוב על התרעננות קלה בחו"ל ובהתאם לזה, וכמובן לאור ההתפתחויות הביטחוניות המשתנות תדיר בזמן מלחמת חרבות ברזל, במטה ללוחמה בטרור פרסמו היום (שני) מפת אזהרות מסע חדשה, עם שינויים דרמטיים בעשרות מדינות ברחבי העולם.

המפה המלאה, צילום: המטה ללוחמה בטרור

כזכור, לפני כמה שבועות התפרסמה אזהרת מסע כללית לכל העולם, אך כעת כאמור, היא משתנה וישנן מדינות שזוכות להיות בקטגוריית אזהרת המסע הנמוכה ביותר (1), אליהן על פי המל"ל, הכי פחות מסוכן לטוס.

נתחיל מהמדינות המסוכנות ביותר על פי המטה ללוחמה בטרור והן ברמה 4 שמשמעותה המלצה שלא לטוס ואם אתם נמצאים ביעד, לצאת ממנו בהקדם בעקבות חשש ממשי. המדינות שרלוונטיות לתייר הישראלי ונמצאות בקטגוריית המדינות המסוכנות ביותר הן: טורקיה, מצרים, ירדן, בחריין, בנגלדש, מלזיה, אינדונזיה והאזורים הדרומיים של תאילנד, לא כולל האיים המוכרים והתיירותיים כמו קו סמוי, קו-פנגן ועוד.

ברמה 3, שנחשבת גם היא למסוכנת נמצאות מדינות מרכז אסיה וביניהן קזחסטן, אוזבקיסטן, קירגיסטן ומדינות נוספות באזור. גם מרוקו נמצאת באותה דרגה ועמה ערב הסעודית, בוסניה, אלבניה, מולדובה ודרום אפריקה.

בטוחה יחסית. ניו יורק, צילום: Getty Images

ברמה 2 שנחשבת לפחות מסוכנת, אם כי מומלץ לבחון את ההחלטה לטוס לאותן מדינות בקטגוריה הזאת ולהיות זהירים בזמן השהות בהן, נמצאות מדינות רבות שמעולם לא היו ברשימה ורבות מהן נחשבות למאוד אטרקטיביות בקרב תיירים ישראלים. בין המדינות שברשימה הזאת: גרמניה, ספרד, צרפת, אנגליה, ברזיל, ארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, פורטוגל, יוון, בולגריה, שבדיה, בולגריה, רוסיה, סין, הונגריה, אוסטריה, הולנד, בלגיה, מאוריציוס, מדגסקר, סיישל, רוב האזורים בהודו, אוסטרליה ועוד.

רשימת המדינות שנחשבות לבטוחות ביותר ומוגדרות ברמה 1 הן: ויאטנם, יפן, לאוס, סינגפור, סרי לנקה, דרום קוריאה, פולין, פינלנד, נורווגיה, דנמרק, אסטוניה, צ'כיה, רומניה, סרביה קרואטיה, שוויץ, צפון מקדוניה, קוסובו, מונטנגרו, סלובקיה, ליטא, לוקסמבורג, איסלנד, ארה"ב, קנדה, גרינלנד, מקסיקו, קולומביה, פרו, אקוואדור, פרגוואי, אורוגוואי, הרפובליקה הדומיניקנית, קובה, ג'מייקה, קוסטה ריקה, פנמה, גווטאמלה, נפאל ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר