לא מה שחשבתם: זה המחיר שיעלה לכם לשכור מטוס פרטי

רוב התיירים נוהגים לטוס לחו"ל בטיסות מסחריות, אך יש לא מעט שעושים זאת במטוסים פרטיים • אז כמה זה יעלה לכם, והאם יש דרך להוזיל את העלויות? בדקנו

מטוס פרטי, צילום: רונן טופלברג

עונת התיירות בפתח, ובמהלכה נתב"ג צפוי להתמלא בתיירים ישראלים שימריאו לחופשה מעבר לים. הרוב הגדול יעשו זאת במטוסים מסחריים, אך יש גם מי שיעשו את זה במטוסים פרטיים, ותתפלאו – יש לא מעט כאלה. כמה הם ישלמו? בדקנו.

מטוס מסוג הוקר 800 XP יעלה כ-5,000 דולר לשעת טיסה. טווח המטוס הוא עד 2,400 מיילים, כך שטיסה הלוך וחזור מישראל ליוון תעלה לכם כ-20,000 דולר. במטוס מהסוג הזה יכולים לשבת כשמונה אנשים, כך שטיסה כזו תעלה כ-2,500 דולרים לאדם.

מחירים מפתיעים. מטוס פרטי, צילום: רונן טופלברג


טיסה פרטית במטוס גאלף-סטרים G4 תעלה כ-10 אלף דולרים לשעת טיסה. הטווח שלו עומד על כ-4,500 מייל טיסה ויש בו גם 19-12 מושבים (תלוי בקונפיגורציה). טיסה של שעתיים ליוון תעלה כ-40 אלף דולר לכל המטוס, הלוך ושוב. בתצורה של 19 מושבים, ישלם כל נוסע 2,100 דולרים.

גלף-סטרים G650 חדש, שטווח הטיסה שלו עומד על כ-14 אלף קילומטרים, יעלה כ-15 אלף דולרים לשעת טיסה. מדובר במטוס פרטי שיכול להגיע עד לוס אנג'לס. במקרה הזה, הטיסה תהיה יקרה יותר לכל נוסע, ובטיסה של שעתיים שתעלה כ-60 אלף דולר (הלוך ושוב) ישלם כל נוסע כ-5,000 דולרים, כיוון שבמטוס ישנם 12 מושבים. ככל שהטיסה מתארכת, כך המחיר עולה בהתאם למכפלה לפי זמן הטיסה שציינו.

יוקרתי גם מבפנים. מטוס פרטי, צילום: רונן טופלברג


כאשר המטוס הוא בבעלות המשתמש ולא בהשכרה, עלות שעת הטיסה היא כשני שליש ממה שנרשם לעיל לכל מטוס, אבל לזה יש להוסיף את התחזוקה שמטוס כזה צריך לעבור בכל שנה. למשל, יש מטוסים שהתחזוקה שלהם עולה כמיליון דולרים לשנה, ואילו בקצה השני, התחזוקה של הגולף-סטרים G650 עומדת על 3 מיליון דולרים בשנה.

מטוס פרטי, צילום: רונן טופלברג
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר