סיוט בטיסה מבודפשט: רגע לפני ההמראה – הנוסעים קיבלו הודעה הזויה

נוסעי "וויז אייר" חיכו במשך שעות מבלי שניתן להם אוכל ושתייה – עד שטיסתם בוטלה ללא הסבר • צעירה שנטען שהסתננה למטוס אמרה ל"ישראל היום": "בדקו פעמיים את כרטיס הטיסה שלי, הכל היה תקין. לא הסבירו לי כלום, כמעט בכיתי" • נוסע אחר: "לא דאגו למלון לכולם, אמרו לנו להגיע לבוקרשט כדי לנסות להשיג משם טיסה לארץ"

נוסעים בטיסת "וויז אייר" מבודפשט לתל אביב שלא יצאה לדרך // צילום: אלירן לוי

טיסה של חברת "וויז אייר" שהייתה אמורה לצאת אתמול (שבת) מבודפשט שבהונגריה לתל אביב התעכבה במשך כמה שעות ולבסוף בוטלה, לאחר שנטען כי צעירה שהייתה על המטוס הסתננה אליו – אך זו טוענת, מנגד, מכחישה את הדבר.

עוד טרם ביטול הטיסה, הנוסעים העבירו כשעתיים בטרמינל בנמל התעופה ואת שלוש השעות הבאות הם העבירו בהמתנה בתוך המטוס עצמו, מבלי שנמסרה להם סיבת העיכוב. "היינו רעבים, לא נתנו לנו אוכל ושתייה", סיפר ל"ישראל היום" אחד מנוסעי הטיסה. "אחרי כמה שעות של המתנה בתוך המטוס, קיבלנו הודעה הזויה – אמרו לנו לרדת מהמטוס, מבלי שהסבירו מדוע".

"כשירדנו מהמטוס, אמרו לנו שיש אפשרות לנסוע ברכב לבוקרשט שברומניה כי יש סיכוי שנוכל לטוס ארצה לפני יום כיפור", הוסיף הנוסע. "מי שלא רוצה להעביר את יום כיפור בהונגריה ולא היה מתוך ברי המזל המעטים שהצליחו למצוא להם טיסה לארץ, נאלץ לשלם 1,800 שקלים לישראייר כדי לחזור לארץ, מחיר מטורף לכיוון אחד", הוסיף הנוסע, שנאלץ לשלם את הסכום המדובר לישראייר.

לא נתנו מזון ושתייה. טיסת "וויז אייר" שבוטלה, אמש, צילום: אלירן לוי

"'וויז אייר' לא דאגו לכולם למלון, להבנתי רק חלק מהנוסעים קיבלו חדר כזה. שילמנו על הלילה הזה בעצמנו, ולא ברור אם נקבל החזר על ההוצאות האלה. היו עשרות נוסעים שלא הורשו לעלות למטוס בגלל אובר בוקינג", אמר הנוסע. "אני חושב שמצאו להם טיסות לארץ, אני לא בטוח, כל ההתנהלות עם החברה הייתה פשוט הזויה. הם אמרו שהם ידאגו להחזיר את הישראלים לארץ במהלך השבוע, מה שאומר שמי שלא יכול לשלם על טיסה לפני יום כיפור יצטרך להעביר את החג כאן. הטיסות יקרות עכשיו".

"פתאום הודיעו שיש מסתנן"

אותה צעירה שהייתה על הטיסה דיברה עם "ישראל היום", וסיפרה כי המטוס שבו השתמשה החברה לא הכיל מספיק מקום לכל הנוסעים, וכי בוצעה סלקציה בכניסה למטוס – כך שחצי מהנוסעים לא עלו למטוס, מה שבוצע לדבריה באופן אקראי. "העלו אותי ואת כל משפחתי, אבל שינו לנו את מיקום הישיבה, כל אחד מאיתנו התיישב לבד", אמרה.

היא הוסיפה כי לאחר זמן מה, הוחלט לבדוק לנוסעים פעם נוספת את כרטיסי הטיסה. הדיילים בדקו את הכרטיס שלה, ולדבריה הכל היה בסדר. "פתאום הודיעו בכריזת המטוס שיש מסתנן, ואם הוא לא יתוודה מיד תעורב בזה משטרה והאדום יורחק מאירופה", סיפרה. "הייתי אדישה לכך כי הרי הכרטיס שלי עבר פעמיים. מסתבר שבבדיקה השנייה ראו שמשהו חסר, לקחו את הכרטיס שלי ואמרו שיעדכנו אותי בהמשך".

אז, כך סיפרה, הגיע אליה אדם מצוות החברה שהורה לה לרדת מהמטוס עם כל חפציה. "לא הבנתי מה קורה, ניסיתי להגיד לו שאני עם המשפחה שלי ושאני צריך לעדכן את אמא שלי, אני רק בת 19. הוא לא הסכים להקשיב", אמרה. "אנשים שהיו בסמוך אליי קלטו את הסיטואציה וקראו לאמא שלי כדי להגיע. אמרנו לו שאין סיבה שארד כי יש לי כרטיס טיסה ביד. הבאנו לו אותו ואת הדרכון, ואחרי כרבע שעה הוא חזר עם שוטרים ואמר שאני חייבת לרדת מהמטוס".

נוסעי הטיסה, אתמול, צילום: אלירן לוי

הצעירה סיפרה כי היא ובני משפחתה אמרו לצוות הטיסה כי יירדו מהמטוס רק אם כולם יירדו ממנו, והם לא הסכימו לכך. "הם בדקו את זה שוב כי אמרנו להם שנרד כולנו או שכולנו נישאר, ואחרי כל הסיבוך הזה הם פשוט ביטלו את הטיסה", סיפרה בתדהמה. "זה היה ביזיון, כמעט התחלתי לבכות. כל הזמן הזה לא הסבירו לי כלום, אפילו לא התנצלו".

חשוב להדגיש שאין זו בפעם הראשונה ש"וויז אייר" מבטלת טיסות בתקופה האחרונה. למערכת "ישראל היום" הגיעו לא מעט תלונות על ביטולים של החברה בטיסות לארץ מלונדון, אבו דאבי, בודפשט ויעדים נוספים של החברה.

תגובת "וויז אייר" טרם התקבלה נכון לכתיבת שורות אלו, ותתפרסם לאחר שתתקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר