אושר מתווה הסיוע לענף התעופה הישראלי

במסגרת ההסכם שנחתם בין משרד האוצר לבין אל על וישראייר, המדינה תרכוש כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה לתקופה של 20 שנה בסכום ידוע מראש • אל-על תקבל כ-685 מיליון שקל, ואילו ישראייר תקבל 52 מיליון שקל • שר האוצר כ"ץ: "נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לתמוך בהתמודדות עם השלכות משבר הקורונה"

מטוסי ישראייר, ארקיע ואל על, צילום: בועז ביסמוט

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מתווה הסיוע של משרד האוצר לענף התעופה בעקבות משבר הקורונה והפגיעה בענף התעופה הישראלי. במסגרת אישור המתווה אושרו ההסכמים שנחתמו בין משרד האוצר לבין אל-על וישראייר, במסגרתם תרכוש המדינה כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה, לתקופה של 20 שנה בסכום ידוע מראש. סכום זה לא ישתנה אף אם יהיה שינוי בהיקף הכרטיסים הנדרש בהתאם להנחיות הביטחון. 

בגין ההסכם עם אל-על תשלם המדינה כ-685 מיליון שקל ל-20 שנה, לעומת תשלום של כ-90 מיליון שקל בשנת 2019, ולישראייר תשלום של 52 מיליון שקל ביחס לתשלום של כ-7 מיליון שקל בשנת 2019.

משרד האוצר התנה את העברת הסכומים לחברות בכך שגם בעלי המניות יתרמו לחיזוק היציבות הפיננסית של החברות. על כן, המתווה כולל התחייבות של בעלי המניות לבצע הנפקת מניות להגדלת הון החברות בהיקף של 50% מסכום הסיוע שניתן לכל חברה, וכן התחייבות להימנע ממשיכת דיבידנדים ל-5 השנים הקרובות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל (במיל') מירי רגב, הדגישה כי, "ישנה חשיבות לשמור על חברות התעופה הישראליות, ולשמור על עצמאות תעופתית. מהלכים אלו מתחברים למאמצי משרד התחבורה לאורך השנה האחרונה להציל את חברת אל-על מתוך המשבר העמוק אליה נקלעה, כמו גם לסייע לחברות האחרות, ישראייר וארקיע. יש לשמר את היכול לטוס מבלי התלות בחברות זרות. הסכם סיוע זה נועד על מנת לשמר אותה ולחזק חברות ישראליות".

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "מתוך הבנה שענף התעופה נמצא במצב קשה וייחודי, וכדי להבטיח את חוסנה של התעופה האזרחית בישראל, משרד האוצר יעניק סיוע שיקל על פעילות חברות התעופה בתקופה זו. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לתת יד ולתמוך בהתמודדות עם השלכות משבר הקורונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר