משמעות ההכרה במדינה פלשתינית: כיצד נושפע?

בתיירות, בכלכלה ובפן המדיני • איך ההכרזה של שלוש המדינות תשליך על הכיס שלנו ועל החופשה הבאה? • בדקנו

אירלנד: הפגנות פרו-פלשתיניות באוניברסיטת טרינטי בדבלין// באדיבות X

הכרזה הצהרתית או שנושפע? ספרד, נורבגיה ואירלנד הודיעו היום (רביעי) כי יכירו במדינה פלשתינית. בדקנו כיצד ישפיע הדבר בכלכלה, בתיירות - ובפן המדיני.

תיירות

בדקנו מול משרד החוץ, שם הסבירו שעדיין לא מדובר בשלב כזה שלא ניתוק יחסים בין המדינות או בהרעה ביחסים ברמה כזאת שלא תאפשר לתיירים מישראל להיכנס לאותן מדינות, כך שבשלב זה, אין השפעה ממשית על תיירים ישראלים שירצו לטוס לאירלנד, ספרד או נורבגיה.

בינתיים אין מניעה מעשית לנסוע. קו הרקיע של ברצלונה, צילום: GettyImages

מדינה נוספת שפעלה באופן דרמטי נגיד ישראל ואף הכריזה על ניתוק היחסים עם ישראל היא קולומביה. מאז ההכרזה לפני כמה שבועות, ישראלים שהיו אמורים לטוס למדינה חששו מתוצאות המהלך, אך עד כה, גם במקרה הזה, אין השפעה על תיירים ישראלים שטסים לטייל בקולומביה.

מדיני

גורם מדיני אמר ל"ישראל היום" כי "לחלק מהמדינות כבר יש ממילא נציגות דיפלומטית עבור הפלסטינים ברמאללה או במזרח ירושלים. לכן ה'הכרה' היא צעד מאוד סמלי, אך חסר משמעות אופרטיבית".

רועי, ישראלי שחי בספרד סיפר ל"ישראל היום": "הממשלה בספרד היא קיצונית בצד שמאל של המפה הפוליטית וזה המיעוט ששולט כאן במדינה, אין להם ברירה וככה הם שומרים את הקואליציה שלהם. כל קטלוניה שייכת לשמאל הקיצוני, שם יש גם המון מוסלמים ויש המון חגיגות היום. במדריד זה לא מעניין אף אחד וחשוב להבין שבסוף אלו לא המפלגות שבאמת משקפות את העם, הממשלה הספרדית היא אנטי ישראל וזה כתוצאה מהעובדה שממשלת ישראל לא מתקצבת הסברה, אין כאן כלום, אף אחד לא יודע על מה שבאמת קרה בישראל, ממשלת ישראל מזניחה את זה כבר המון זמן וזה משפיע על הכל בזמן שהחמאס יודעים לעשות את העבודה הזאת בצורה מצוינת, חבל".

כלכלה

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, התייחס בשיחה עם "ישראל היום" להחלטת נורבגיה, אירלנד וספרד ואמר כי "אין סיבה שמצד ישראל תהיה השפעה על הסחר. אני מקווה ומאמין שגם מדינות אלו לא יעשו צעדים בתחום הסחר. כמגזר פרטי נפעיל את כל קשרנו ונשתדל למנוע זאת אבל אם חלילה יעשו נפעל למציאת פתרונות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר