מטה אנבידיה בסנטה קלרה, ארה"ב. צילום: אי.אף.פי

בדרך להיות חברת הטק הגדולה בעולם: אנבידיה ממשיכה בצמיחה מסחררת

ענקית הטק, שכבר מזמן הפכה לתופעה, שוב הכתה את התחזיות והציגה גידול אסטרונומי של מיליארדים בהכנסות • תחום הגיימינג, שעד לפני מספר שנים היה שוק היעד המרכזי של החברה, היווה רק עשירית מהכנסותיה, שהתמקדו במרכזי נתונים ובינה מלאכותית

חברת אנבידיה (Nvidia) ממשיכה להציג שיעורי צמיחה חסרי תקדים: הלילה (בין רביעי לחמישי) הכתה ענקית הטק, שוב, את תחזיות האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של 26 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024. 

הנתונים מעידים על גידול של 262 אחוזים (!) בהשוואה לרבעון המקביל והם גבוהים ב-18 אחוזים מהרבעון הקודם. זהו הרבעון השלישי ברציפות שאנבידיה מציגה גידול שנתי של יותר מ-200 אחוזים.

כנס GTC 2024 של חברת אנבידיה. שוב שוברת את התחזיות // צילום: דניאלה גינזבורג

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-14.6 מיליארד דולר, גבוה ב-628 אחוזים לעומת הרבעון הראשון של 2023. מירב הכנסותיה של החברה, כ-22.6 מיליארד דולר, מגיע מתחום מרכזי הנתונים. עולם הגיימינג, שלפני מספר שנים היה שוק היעד העיקרי למעבדים הגרפיים של החברה, היווה ברבעון האחרון רק כעשירית מהכנסותיה.

מייסד ומנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, תיאר את התקופה הנוכחית כ"המהפכה התעשייתית הבאה", שבה ממשלות וארגונים מחליפים את כל תשתית מרכזי הנתונים הישנה בתשתית חדשה, מותאמת ליישומי AI. "בינה מלאכותית תגביר משמעותית את הפרודוקטיביות כמעט בכל תעשייה, ותסייע לחברות לחסוך בעלויות ובצריכת האנרגיה, ובה בעת לייצר אפיקי הכנסות חדשים", אמר.

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מציג את השבבים החדשים החברה., צילום: אי.אף.פי

האם הצמיחה תמשיך?

אף שלא מעט אנליסטים מביעים סימני שאלה לגבי יכולתה של אנבידיה להמשיך ולצמוח בקצב כה מסחרר, ברבעון הבא צופה החברה גידול נוסף בהכנסות ל-28 מיליארד דולר, ובשיעורי רווחיות של כ-75 אחוזים.

במקביל, אנבידיה הודיעה אתמול כי תבצע בחודש הבא פיצול מניות (ספליט) ביחס של 1 ל-10, זאת כדי להפוך את המניה, שמחירה עומד על כ-950 דולר, לנגישה יותר לציבור. מניית החברה, הנסחרת בנאסד"ק, עלתה מתחילת השנה ב-97 אחוזים (שוויה עומד על 2.34 טריליון דולר) והיא כיום החברה בעלת השווי השלישי בגודלו בשוק האמריקני, אחרי מיקרוסופט ואפל.

כ-12 אלף איש המתינו להכרזות מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג על הטכנולוגיה החדשה של החברה. הפכה לתופעה בינלאומית, צילום: דניאלה גינזבורג

בחודש מרץ חשפה אנבידיה את פלטפורמת המחשוב החדשה שלה, Blackwell, שמאפשרת להריץ מודלי AI בעלי טריליון פרמטרים. לשם ההמחשה, GPT 3.5, מודל השפה הגדול של OpenAI, מתבסס על 175 מיליארד פרמטרים. בהתאם, ענקיות טק כמו אמזון, מיקרוסופט, גוגל, מטא, טסלה ו-OpenAI כבר הודיעו שיצטיידו בפלטפורמה החדשה.

ואי אפשר בלי להזכיר את האמון הגדול של החברה בהייטק הישראלי (שהחל עם רכישת מלאנוקס ב-2019). כפי שדווח, ברבעון האחרון השלימה אנבידיה רכישה של שתי חברות ישראליות, Run:ai ו-Deci, המפתחות כלי תוכנה להאצת אימון והרצה של מודולי AI, בסכום כולל המוערך בכמיליארד דולר. החברה מעסיקה כיום יותר מ-4,000 עובדים בישראל והטכנולוג הראשי שלה הוא הישראלי מיכאל קגן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו