אילון מאסק הכריז: שבב של "נוירלינק" הושתל לראשונה במוח אנושי

המיליארדר הודיע כי השבב המוחי של הסטארט-אפ שלו הושתל לראשונה באדם חי • בשנה שעברה קיבל מאסק אישור ממנהל המזון והתרופות בארצות הברית (ה-FDA) להתחיל בניסוי הקליני הראשון בבני אדם • "השבב יאפשר לשלוט בטלפון, במחשב או בכל מכשיר אחר - באמצעות המחשבה בלבד"

אילון מאסק. צילום: רויטרס

המיליארדר אילון מאסק הודיע הלילה (בין שני לשלישי, שעון ישראל) כי השבב המוחי של הסטארט-אפ שלו, "נוירלינק", הושתל אתמול לראשונה במוח אנושי של אדם חי, כך מדווחים בסוכנות הידיעות רויטרס. במאי שנה שעברה קיבלה חברת הסטארט-אפ שלו אישור ממנהל המזון והתרופות בארצות הברית (ה-FDA) להתחיל בניסוי הקליני הראשון בבני אדם.

השבב המוחי בשם "טלפתיה", שפיתח הסטארט-אפ של מאסק הושתל ביום ראשון לראשונה באדם, שמתאושש מההליך באופן משביע רצון. "הוא מחלים היטב. התוצאות הראשוניות מראות פעילות נוירונית מבטיחה", כתב מאסק בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר).

"השבב יאפשר לשלוט בטלפון, במחשב או בכל מכשיר אחר - באמצעות מחשבה בלבד". אמר מאסק. לדבריו, "המשתמשים הראשונים יהיו אנשים משותקים בגפיים. תארו לעצמכם אם סטיבן הוקינג היה יכול לתקשר מהר יותר מכרוז במכירה פומבית. זאת המטרה שלנו".

גודלו של השבב הוא כמטבע והוא מכיל בתוכו רכיבים אלקטרוניים סגורים הרמטית. לשבב מחוברות עשרות אלקטרודות זעירות, שמושתלות במוח עצמו ומעבירות אותות חשמליים מהנוירונים. עם זאת, עדיין מוקדם לדעת כיצד גוף האדם יגיב לשתל, והאם רקמות יכולות לצמוח סביב האלקטרודות או לפגוע באותות החשמליים.

לפני כשלוש שנים סיפר מאסק על השתלת השבב בגולגולת של קוף. הוא הסביר אז כי באמצעות חיבור "חוטים קטנטנים" הקוף מסוגל לשחק במשחקי מחשב באמצעות כוח המחשבה בלבד. ברשת X כתב מאסק בספטמבר כי אף קוף לא מת כתוצאה מההשתלה.

כחצי שנה לפני כן, מאסק הציג את החזירה גרטרוד והראה כיצד השבב מסוגל לקרוא את הפעילות המוחית. בנוסף, הדגים איך מתבצעת השתלת השבב, באופן אוטומטי וממוכן לגמרי, ללא מגע יד אדם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר