פייסבוק. הולכים יותר מדי רחוק? // פייסבוק. הולכים יותר מדי רחוק?

מטא מגלה: אלו התחומים שבהם פייסבוק תתמקד בשנה הקרובה

פייסבוק תתמקד יותר ב"יוצרים" (creators), ובדרכים לאפשר להם להרוויח כסף ולצבור קהל * פייסבוק הודיעה גם שתתחיל לשלב יכולות של בינה מלאכותית יוצרת (generative AI) בפלטפורמה כדי לעזור למשתמשים לגלות תוכן חדש • הדברים נאמרו בפוסט לציון 2 מיליארד משתמשים בפלטפורמה שפרסם תום אליסון, מנהל פייסבוק וסגן נשיא במטא

מזה זמן מה שפייסבוק סובלת מהאטה בצמיחה ומאיבוד משתמשים, במיוחד צעירים, לפלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם, האם הצעדים החדשים עליהם הכריזה החברה האם "מטא" יעזרו לה? היום פרסם טום אליסון, מנהל פייסבוק וסגן נשיא במטא פוסט שבו הוא מפרט חלק ממפת הדרכים של החידושים בפלטפורמה. על פניו נראים חלק מהחידושים משמעותיים, כאלה שעשויים אולי להפוך את פייסבוק למעט יותר אטרקטיבית.

אחד החסרונות הבולטים של פייסבוק היא מה שמכונה ה"גן הסגור". העובדה שלמרות שמאות מיליוני משתמשים מזינים בה תוכן איכותי, לא רק שהיא סגורה בפני מנועי חיפוש חיצוניים, אלא שלמרות הבטחות חזורות ונשנות, החיפוש בה רחוק מלהיות אפקטיבי.

עתה מכריז מנהל פייסבוק כי "פייסבוק תרחיב את מנוע הגילוי של תכנים חדשים, המבוסס על בינה מלאכותית". אליסון כתב בפוסט כי "בשנתיים האחרונות, חל שינוי בפייסבוק: יותר ויותר אנשים מגיעים לפלטפורמה על מנת לגלות תוכן חדש, לבדר את עצמם, ולשתף אותו עם אנשים נוספים – ולא רק במטרה להתעדכן מה חדש אצל החברים, המשפחה והקהילות שלהם".

"השקעות החברה בבינה מלאכותית יאפשרו לאנשים לקבל יותר המלצות על תוכן – אשר ימשיכו להשתכלל בתגובה למשוב ישיר של אנשים, לצד כלי בטיחות שמטרתם לוודא שההמלצות אינן מזיקות או מפרות את כללי הקהילה של הפלטפורמה", כתב אליסון.

אליסון ציין עוד כי "צוותי הבינה המלאכותית של Meta יתקדמו עם פיתוחי הג׳נרטיב AI עליהם הם עמלים – והחברה תפעל במטרה לחשוף מיליארדים ברחבי העולם לטכנולוגיה פורצת דרך זו, וכך לאפשר להם ליצור ולצרוך תוכן באופנים חדשים". מדובר בטכנולוגיה שכעת מובילות מיקרוסופט, שהשקיעה בחברה שפיתחה את Chat GPT וגם גוגל, שעומדת להשיק שירות חיפוש חדש מבוסס AI בשם "בארד".

גוגל מכניסה את טכנולוגיית הבינה המלאכותית לתוך שירותיה (להמחשה), צילום: GettyImages

שמים את ה"יוצרים" במרכז

חלק ממהשקעה ב-AI, יוקדש ליכולת להציע למשתמשי פייסבוק לגלות יותר "יוצרים" בפייסבוק. "אלו זמנים נהדרים להיות 'יוצרים'" כתב אליסון, שהודה כי "פייסבוק אינה הפלטפורמה המרכזית עבורם". על פי אליסון, פייסבוק "תשתמש ב-AI כדי לזהות יוצרים שעשויים לענות על תחומי העניין שלכם ולשפר את ההמלצות על רילז של יוצרים". שינוי נוסף עליו הכריז הוא איזור המוקדם ספציפית להמלצות על יוצרים. פייסבוק מרחיבה בהדרגה מאז סוף שנה שעברה את הזמינות למשתמשים של הפרופיל המקצועי המיועד ליוצרים.

 עוד חידושים משמעותיים עליהם כתב אליסון הם חיזוק מערכת מוניטיזציה שהחברה בנתה בשנים האחרונות ומאפשרת ליוצרי תוכן להרוויח כסף על גבי הפלטפורמות. אליסון דיבר על שני עידכונים בתחום. לדבריו, "השנה, פייסבוק מתכננת להתמקד בכלי מונטיזציה לווידאו בפורמט קצר – ותרחיב את הניסוי של מודעות בסרטוני ה-Reels כדי לאפשר ליוצרי תוכן לייצר יותר הכנסות". בנוסף, " החברה מתכננת להרחיב את המתנות הווירטואליות שניתן להציע ליוצרים בפייסבוק ותרחיב את האפשרות לקנות ולשלוח כוכבים (Stars) במסגרת סרטוני ה-Reels".

עוד תחום שפייסבוק מתכוונת לשדרג הוא ההודעות. בישראל אמנם חלק גדול מציבור המשתמשים נטש את ההודעות של פייסבוק לטובת מוצרים אחרים כמו אינסטגרם וכמובן וואטסאפ, אך במדינות כמו ארה"ב עדיין מדובר בשירות פופולרי ביותר. החברה תתמקד השנה, על פי אליסון, בהודעות פרטיות ותבחן את הגישה לתיבת הדואר הנכנס דרך האפליקציה של פייסבוק, ולא רק דרך אפליקציית המסנג'ר. לדברי אליסון, "פייסבוק רוצה להקל על אנשים לשתף בהודעות אישיות את התכנים שהם גילו – בלי הצורך לעבור מפלטפורמה אחת לאחרת. לכן, החברה בוחנת בימים אלה את היכולת של אנשים לגשת לתיבת הדואר הנכנס של המסנג׳ר שלהם, דרך האפליקציה של פייסבוק. החברה תמשיך ותרחיב את הניסוי בקרוב".

עוד כתב, כי "הודעות פרטיות הן גם אחת הדרכים המשמעותיות לבנות קהילות כיום. החברה החלה לבחון את הכלי של צ׳אטים קהילתיים בשנה שעברה - והתוצאות המוקדמות של הניסוי מבטיחות: בדצמבר האחרון נרשמה עלייה של 50% במספר האנשים שניסו כלי זה בפייסבוק ומסנג׳ר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...