גיימרית בעולם של גברים: מיטל עטייה כובשת את יוטיוב

כיף להיות בחורה בתחום גברי. מיטל עטייה | צילום: יוטיוב

שידורי הלייב שלה עוסקים במשחקי יריות וזוכים לעשרות אלפי צפיות מקהל שרובו גברי • היא מקבלת הערות סקסיסטיות ופניות לא הולמות לצד יחס טוב יותר משחקנים אחרים - רק כי מדובר בבחורה • עטייה: "יש הרבה סטיגמות כשמישהי נכנסת לתחום כזה" • ראיון

למרות שמיטל עטייה, או בשמה הטכנולוגי RainbowQueen, הקימה את ערוץ היוטיוב שלה רק לפני כשבעה חודשים, יש לה כבר כמעט 70 אלף מנויים שצופים באדיקות בשידורי הלייב והסרטונים שהיא מעלה. עטייה (28), יוצרת תוכן מעולם הגיימרים, היא ציפור נדירה בתחום שרובו גברי, אם כי לדבריה לאחרונה רואים יותר ויותר נשים ובנות שנכנסות לעולם הגיימינג.

"לפני הקורונה הרבה פחות בנות שיחקו במשחקי מחשב", מפרטת עטייה, "פחות מ-10% בתחום היו נשים. אבל כשהקורונה התחילה וכולם ישבו בבית, הרבה בנות התחילו לשחק במחשב והיום אפשר לומר שמדובר ביותר מ-20%".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by RainbowQueen 🦋 (@rainbowquwu)

במה את משחקת? נראה שכולם מתלהבים מפורטנייט.

"פורטנייט זה משחק שמושך את כולם מלכתחילה, ולכן אנשים יבואו לצפות במשחק יותר מאשר במי שמשחק בו. ניסיתי לעשות תוכן כזה בהתחלה אבל הרגשתי שאני צריכה להתמקד במה שאני אוהבת ולא במה שיביא לי יותר צופים, ואלה משחקי יריות כמו ולורנט. יש לי את הקהל שלי שמגיע כדי לצפות בי, ויש לי יותר צופים מבנות שמשדרות משחקי פורטנייט".

בעולם של גברים

עטייה, בוגרת תואר במדעי המחשב מרמלה, מתעסקת ביוטיוב במשרה מלאה. היא מודה שרוב קהל צופיה הם בני נוער בגילי 12-18, אבל יש גם מבוגרים יותר. וכאמור, הרוב המוחלט הוא גברי. "יש הרבה סטיגמות כשבחורה נכנסת לתחום גברי", היא מתוודה, "מקללים אותך ואומרים שאת לא טובה כי את בת, אבל יש גם הרבה שמתייחסים אלייך יותר יפה כי את בת. היו כאלה שנתנו לי מתנות בתוך המשחק, נשקים בזירת קרב – רק כי אני בחורה. יש גם פניות לא הולמות וצריך לדעת להתעלם ולהשאיר אווירה חיובית".

יכול להיות שיש לך הרבה צופים כי את בחורה בתחום גברי?

"יכול להיות, אבל יש הרבה בנות שנראות טוב בתחום הזה ואין להן הרבה צופים. אז אם בוחרים לצפות דווקא בי זה מראה שיש משהו בתוכן שאני מעלה, וזה לא רק כי אני בחורה. בסופו של דבר, כמה אפשר לצפות במישהי רק כי היא בחורה".

את מעלה רק סרטוני גיימינג?

"יש לי גם כאלה שעוסקים בחיים האישיים שלי. באחד הסרטונים סיפרתי על המחלה של אמא שלי. מדובר בתוכן מאוד אישי, אבל עלו כל כך הרבה שאלות של צופים על החיים שלי, שהחלטתי לענות עליהן". עטייה איבדה את אביה בגיל 14, והיא הפכה להיות "האבא" של המשפחה, לדבריה. "הוא ממש נפטר לנו מול העיניים", היא נזכרת בכאב, "זה היה ממש קשה. ואחרי זה אמא שלי חלתה בטרשת נפוצה שהתפרצה בעקבות הפטירה שלו. היא התחילה להידרדר מאז וכיום היא נחשבת לנכה. סיפרתי את כל זה לצופים שלי, איך שבגיל 14 פתאום נפלה עליי כל האחריות לטפל בבית, באמא, באחותי הקטנה".

הצד הכיפי של יוטיוב

לצד הסרטונים המרגשים ומשחקי המחשב, עטייה משתפת גם בסרטוני אתגרים משעשעים יותר. "נסעתי ללונדון ועשיתי שם אתגר שבו אני אוכלת 24 שעות רק קינוחים מטורפים", היא מספרת.

זה לא ממש אתגר.

"נכון" (צוחקת), "אבל חבר שלי ואני עשינו גם אתגר שבו חיינו על 10 פאונד בלונדון, ברמה שאפילו לא היה לנו כסף לבית מלון".

אפשר להרוויח מיוטיוב מספיק כדי להתקיים רק מהעלאת סרטונים?

"כיום יותר קל לי. התחלתי להעלות תוכן רק באנגלית כדי שהוא יגיע ליותר צופים, אבל היה לי מאוד קשה וגיליתי שרוב הצופים הם בעצם ישראלים. אז החלטתי לעשות תוכן בעברית, וכיום אני יכולה כבר לחיות מזה. מה שעוזר יותר זה הקטע של השת"פים המסחריים. אולי אני אחזור להעלות תוכן באנגלית, כי מרגיש לי שבחו"ל אפשר לפרוץ ויש יותר קהל בוגר שיכול לתמוך בי ולרכוש מינוי לערוץ שלי".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by RainbowQueen 🦋 (@rainbowquwu)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר