"באתי-מחזרתי": האפליקציה שפיתחו בני נוער ישראלים שתגרום לכם למחזר יותר

בעקבות נתוני המיחזור המדשדשים בארץ, הצעירים יזמו יישומון מיוחד • שליח שנמצא באזור יגיע לבית המשתמש, יאסוף בקבוקים ויעביר לנקודת האיסוף הקרובה

אחוזי המיחזור יעלו? , צילום: יהונתן שאול

קבוצה של תשעה בני נוער בגילי 16-15, חניכי מרכז היזמות יוניסטרים כנרת ע"ש רוברט ויינר, מפתחים סטארט-אפ שימושי וסביבתי: הרשת החברתית הראשונה להנגשת מיחזור. "ממחקר שוק שערכנו גילינו כי רוב האנשים לא הולכים עד לפח המיחזור ולעיתים גם אין להם פח מיחזור ליד הבית, כך שלא קיים מניע מספיק חזק למחזר", כך מספרת נועם גור, חניכה בעמותה.

כך היישומון עובד, צילום: ללא

"משם הגיע הרעיון שלנו להנגיש את פעולת המיחזור לבתים הפרטיים על ידי שיתוף פעולה עם חברת שליחות, שהמטרה שלה היא להביא את המיחזור עד הבתים. באמצעות אפליקציה, שליח שנמצא באזור יגיע לבית המשתמש, יאסוף ממנו בקבוקים ופריטים נוספים המיועדים למיחזור, יעביר אותם לנקודת איסוף ומשם הם יועברו למיחזור", מוסיפה נועם.

"הפיתוח נובע מתוך צורך שזיהינו ובעיה סביבתית מאד גדולה שאנו חווים ביום יום, בין היתר מדובר בזיהום סביבת הכנרת בחודשי הקיץ. כתושבי אזור הכנרת ובכלל כאזרחים, זה מאד צורם ומדאיג לראות את כמויות האשפה בחופים. האפליקציה שלנו היא חלק מחינוך סביבתי אשר נדרש מאוד בישראל וגם בעולם".

האפליקציה שפיתחו בני הנוער, צילום: ללא

בני הנוער יציגו את הסטארט-אפ שלהם ב-20.7 בהיכל מנורה בתל אביב, במסגרת אירוע הגמר של התחרות הארצית השנתית "מיזם השנה", שבה יוצגו למעלה מ-110 מיזמים חדשניים על ידי אלפי בני נוער מכלל המגזרים.

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים, אמרה: "המיזם של חניכי כנרת מדגים בדיוק את העוצמה של יוניסטרים - היכולת לאפשר לבני הנוער בפריפריה הגאו-חברתית לפתח מיזמים שהם גם פורצי דרך וגם משפיעים סביבתית וחברתית. השילוב הזה מעניק לבני הנוער הזדמנות אמיתית לחלום בגדול ולהצליח בחיים ובמקביל לחולל שינוי אמיתי בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר