לראשונה בהיסטוריה: שלוש שופטות ייקחו חלק במונדיאל

לאחר 92 שנים שבהם מתקיים גביע העולם, פיפ"א הודיעה כי שלוש שופטות מצרפת, רואנדה ויפן יהיו חלק מצוות השופטים • יש לציין כי לא כל צוותי השופטים שיגיעו לנסיכות בנובמבר, ישפטו משחק בפועל

סטפני פראפרט הצרפתייה. אחת מהשופטות שנבחרו לקטאר , צילום: אי.אף.פי

היסטוריה במונדיאל. לראשונה אי פעם פיפ"א מינתה שלוש שופטות ושלוש עוזרות שופטות לגביע העולם שייערך בחורף הקרוב בקטאר. פיפ"א מינתה לטורניר בסה"כ 36 שופטים, 69 עוזרי שופטים ו-24 שופטים VAR, כאשר בין בכירי השופטים אפשר למצוא את האנגלים - אנתוני טיילור ומייקל אוליבר.

המינוי של שש שופטות למונדיאל הוא ציון דרך מהותי בהיסטורית עולם הכדורגל, מכיוון שלראשונה יש לשופטות הזדמנות לקחת חלק במשחקי גמר גביע העולם לגברים לאחר 92 השנים שהתחרות מתקיימת. השופטות הנבחרות הן סטפני פראפרט מצרפת, סלימה מוקנסנגה מרואנדה ויושימי יאמשיטה מיפן. יתרה מכך, עוזרות השופט הן נויזה בק מברזיל, קארן דיאז מדינה ממקסיקו וקתרין נסביט מארה"ב.

יש לציין כי לא כל צוותי השופטים והעוזרים במונדיאל מובטחים לשפוט משחק והרבה תלוי שלהם בביצועים לקראת הטורניר שיחל ב-21 בנובמבר. בדבר ההחלטה, אמר יו"ר ועדת השופטים של פיפ"א, פיירלואיג'י קולינה: "ההחלטה מסיימת תהליך ארוך שהחל לפני מספר שנים עם פריסת שופטות בטורנירי פיפ"א לגברים צעירים ובוגרות. כך אנו מדגישים בבירור כי האיכות היא שחשובה לנו ולא המגדר".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוד אמר שופט העבר האיטלקי: "אני מקווה שבעתיד, בחירת שופטות עילית במשחקי נשים לתחרויות גברים חשובות תיתפס כמשהו נורמלי ולא כסנסציוני. מגיע להן להיות במונדיאל כי הן כל הזמן מתפקדות ברמה גבוהה וזה הגורם החשוב עבורנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר