"קרייזי דאדי": כמה שווה דימיטריס ינאקופולוס?

הבן הצעיר למשפחה העשירה השקיע בקיץ סכומי עתק בפנאתינייקוס כדי להניף את גביע אירופה בסיום העונה • על המועדון שירש מאביו, הבעלות על ענקיות תרופות ותקשורת וגם ההשקעה על ידועה במכדורגל

ווייד בולדווין עולה לחימום באואקה וזוכה לקבל פנים חמה מאוהדי פנאתינייקוס

בעלי פנאתינייקוס דימיטריס ינאקופולוס הוא אחד האנשים הצבעוניים בכדורסל האירופי. איש העסקים היווני לא ידוע כאחד היציבים שיש, אבל כשהוא מחליט משהו קשה להזיז אותו. בקיץ הוא החליט להחזיר את פאו למרכז הבמה והשקיע עשרות מיליוני יורו כדי לעשות זאת.

לינאקופולוס יש את האמצעים לעשות כמעט ככל העולה על רוחו. לפי ההערכות ביוון, הונו של בעלי פאו מוערך בלמעלה מ-100 מיליון דולרים, יש שיגידו שמדובר בסכום גבוה מכך משמעותית.

מאיפה מגיע הכסף של בן ה-49? אביו פאבלוס ייסד ב-1971 את חברת VIANEX, חברת התרופות הגדולה ביוון, שמכניסה מאות מיליוני יורו בשנה. דימיטריס התקדם עם השנים במעלה החברה וכיום הוא משמש נשיא מועצת המנהלים וכן בתפקיד המנכ"ל. במהלך השנים יצר שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות שהגדילו את הכנסות החברה במיליוני יורו בכל שנה. בשל רווחיה השנתיים העצומים VIANEX לא פיטרה אף עובד וגם לא הורידה משכורות, למרות המשבר הפיננסי ביוון. 

ינאקופולוס הוא גם הבעלים של 50% מענקית יצרנית המזון SUPERFOODS וכן מחזיק בבעלות על חברת המדיה האלקטרונית DPG Group הכוללת סדרה של אתרי אינטרנט של תוכן פוליטי, ספורט, רפואי וחברתי. ההצלחה ארוכת השנים בניהול תקשורת האינטרנט באה לידי ביטוי בחתימה על שיתוף פעולה עם רשת CNN ביוון.

בעלי פנאתינייקוס דימיטריס ינאקופולוס, צילום: גטי אימג'ס

למרות תדמיתו הלא חיובית, ינאקופולוס והחברות שבבעלותו תורמים כל שנה סכומי כסף עצומים לטובת הקהילה. תרומות אלה זיכו את איל ההון היווני במגני הוקרה רבים לאורך השנים.

ב-2012 קיבל ינאקופולוס הצעיר, אז בן 37, את המושכות על קבוצת הכדורסל של פנאתינייקוס אחרי אביו פאבלוס ודודו תנאסיס, שניהלו את המועדון לפניו. מאז שלקח את הפיקוד על הקבוצה היא הדרדרה ולא הגיעה להישגים באירופה, וגם ביוון נאלצה לראות את היריבה השנואה אולימפיאקוס נוטלת את הבכורה במרבית השנים.

כל זה השתנה בקיץ האחרון כשיאנקופולוס החליט להחזיר את פאו לגדולתה והשקיע סכומי כסף עצומים ברכישת כוכבים ובהבאת המאמן ארגין עתמאן. ההשקעה הצדיקה את עצמה והקבוצה בירוק שסיימה במקומות האחרונים ביורוליג בשנים האחרונות, תפסה את המקום השני בסיום העונה הסדירה. כעת רק מכבי ת"א מפרידה בינה לבין השתתפות בפיינל פור של היורוליג לראשונה מאז 2012.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לא רבים יודעים, אבל השקעתו של ינאקופולוס בספורט לא נעצרת רק בפנאתינייקוס, אלא הוא גם המשקיע העיקרי במועדון הכדורגל ספרטה המתחרה בליגה היוונית השנייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר