אחרי 64 שנה: היסטוריה ישראלית באופני כביש בפריז 2024

איתמר איינהורן יהיה הגבר הראשון שמייצג את ישראל במשחקים האולימפיים באופני הכביש מאז 1960: "מרגיש את המשקל הלאומי על כתפיי" • רותם גפינוביץ תייצג את ישראל בנשים: "זה היה החלום שלי"

פודיום אולימפיאדת פריז / רויטרס

איגוד האופניים בישראל הודיע היום (חמישי) על שני הרוכבים האחרונים שקיבלו את הכרטיס למשלחת האולימפית לפריז 2024 – רותם גפינוביץ ואיתמר איינהורן הם הרוכבים שנבחרו באופני הכביש.

איינהורן בן ה-26 ממודיעין רוכב מאז שנת 2012, אז נכנס לענף האופניים בעקבות אחיו בן איינהורן, רוכב מקצועי בעצמו. בשש השנים האחרונות איינהורן רוכב במסגרת הקבוצה המקצועית ישראל פרמייר טק. הוא הישראלי הראשון שניצח שלב בתחרות בסבב המקצועני, כאשר בשנת 2021 ניצח בטור של סלובקיה.

העונה האחרונה היתה הטובה ביותר שלו, כאשר עד היום ניצח ארבע תחרויות- שני קטעים בטור רואנדה ושניים בטור טייוואן. איינהורן יהיה הרוכב הישראלי הראשון שייצג את ישראל באופני כביש גברים מאז המשחקים האולימפיים ברומא, 1960, שם השתתפו הנרי אוחיון ויצחק בן דוד, שהיו הישראלים הראשונים אי פעם בענף זה במשחקים האולימפיים.

איתמר איינהורן התרגש: "שמח להיבחר לייצג את המדינה באירוע גדול כמו המשחקים האולימפיים, בעיקר בענף קשוח כמו אופני כביש. אני מרגיש את המשקל הלאומי על כתפיי והאחריות שלי לייצוג המדינה. המטרה היא לעמוד באתגר הזה בכבוד ולסיים בתוצאה שנוכל להתגאות בה. בתור ספורטאי זו התרומה המשמעותית ביותר שלי למדינה בתקופה הנוכחית".

איתמר איינהורן, צילום: ישראל פרמייר טק

רותם גפינוביץ בת ה-31 רוכבת בקבוצת Hess cycling team מאנגליה. בשנה שעברה עלתה רותם על פודיומים בתחרויות בסלובקיה, כאשר היא זוכה במדליות הכסף והארד, השתתפה בטור דה פראנס ובג'ירו דה איטליה בשנת 2022. כמו כן היא הוכתרה כאלופת ישראל ברכיבה נגד השעון ארבע פעמים ופעם אחת באופני כביש. זו הפעם השלישית ברציפות שבה ישראל שולחת נציגה למשחקים האולימפיים באופני כביש, כאשר במשחקי טוקיו 2020 הייתה זו עומר שפירא ובריו דה ז'נרו ב-2016 שני בלוך דוידוב.

רותם גפינוביץ אמרה: "ההתרגשות גדולה כרגע, בעיקר לאור הימים הנוכחיים במדינה ובבית. אני חושבת שהקמפיין שהתנהל בשנתיים האחרונות הוכיח לי שיש לכל אחת ואחד מאיתנו יכולת להגשים חלומות. המשחקים האולימפיים היו חלום שלי מגיל 17 והכרטיס הזה הוא ההוכחה מבחינתי, שגם אם זה לוקח זמן צריך להמשיך ולא לוותר. זה נכון בספורט, וזה נכון שבעתיים גם במאבק הנוכחי להשבת החטופים".

בכך משלים איגוד האופניים את הקמפיין האולימפי המוצלח ביותר עד היום, עם ארבעה רוכבים בשלוש הדיסיפלינות של רכיבת אופניים, שיגיעו לפריז: מיכאל יעקובלב באופני מסלול, תומר זלצמן באופני הרים ואיתמר איינהורן ורותם גפינוביץ באופני כביש.

דפנה לנג, יו"ר איגוד האופניים בישראל: "רותם ואיתמר עשו שניהם דרך מדהימה לאירוע השיא של רכיבת האופניים העולמית ואנחנו מלאי גאווה על הנבחרת יוצאת הדופן שהצלחנו להעמיד לפריז. להצליח להכניס מתחרה בכל אחת משלוש הדיסציפלינות היה יעד אסטרטגי, זה הישג יוצא דופן בפני עצמו ועכשיו אנחנו ממשיכים לכוון גבוה. יש גורמים רבים שסייעו לקמפיין הזה, אבל מעל כולם אני רוצה לברך את כל הרוכבים והרוכבות, שתרמו להשגת הניקוד בדרך לכרטיסים לפריז, בלי התרומה שלכם לא היינו מגיעים לכאן".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
רותם גפינוביץ, צילום: ספרינט סייקלינג
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר